måndag 24 juni 2013

Utan Sömn Är Inte Bra:

Tråk-dag? Tråk-trött? Tråk-tonåringar?

Idag har jag för första gången 
inget vettigt (eller ovettigt) att 
komma med här på bloggen. 

Det är bara tomt i huvudet. 

På grund av exakt NOLL timmars sömn inatt. 
Som i sin tur beror på tonåringar i allmänhet 
och en viss tonåring i synnerhet

Så ja, på grund av idé- och sömntorka så skriver 
jag väl bara vad jag kanske gör en dag som denna:

- Skjutsar Astrid till dagis. 

- Åker hem, tråkar mig lite på kontoret.

- Åker till stan (Malmö alltså) och uträttar en hel hög med ärenden, som är så tråkiga så de fastnar inte ens på pappret när jag skriver - ja, fast jag är ju en modern homo sapiens och använder tangentbordet.

- Sen måste jag väl åka till gymmet och träna. Jag misstänker att min vän Slavdrivaren Toy kommer kontrollera mina incheckningar på Sats när hon kommer hem från där hon är just nu. Fast just här får jag en idé:
Jag skulle ju kunna checka in, fika i receptionen, sätta mig läänge på bastulaven, duscha ännu läängre och sen bara checka ut igen. Hon vet ju inte sådär exakt vad jag gör där på gymmet. För hon har väl ändå inte riggat upp övervakningskameror?
Jag menar det är väl ändå inte ljug? Jag HAR ju varit där! Och länge också. 

- Sen skulle jag åka till Ystad och njuta av lyxigt god lunch på nåt fancy ställe. Jag kan äta med god aptit också, jag har ju varit på gymmet. Extra länge och allt var jag ju där också. 

- Så skulle jag hämta Astrid och sen skulle vi kanske ta en sväng till OlofViktors Café. Där skulle vi dela på deras goda chokladtrekanter med kola och lättvispad grädde. Sånt får man faktiskt unna sig när man varit på gymmet. 

Ja, som sagt det är väl i runda slängar vad en 
tråkmåndag i juni skulle kunna innehålla för en 
sån som mig. 
Inte mycket att skriva om på en blogg, tänker du. 
Nä, jag sa ju det från början. Du skulle ha läst lite 
noggrannare!

Hej Hopp och hoppas ni får en rolig dag iallafall!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar