fredag 21 juni 2013

Sluskiga Korkade Raggare?:




 
Midsommar! Kanske har jag firat det någon gång med 
glada raggare jag med? Sånt kan man ju aldrig veta!
Vad som händer i baksätet på såna där hemska bilar.
Jamen förlåt, förlåt, förlåt alla gamla raggare.

Jag har haft lite kontakt med
en gammal sluskig raggare.
Eller det var vad jag trodde att han var.

Men fy fasiken för mig!

Jag har mest bara kontakt med honom via
nätet, men jag vet lite vem han är sen förut.

Jamen ni vet, i mitt tidigare liv innan jag blev en fin 
akademisk person som absolut aldrig gjorde dumma
grejer.
Och såklart aldrig varit ung, kåt, vild och glad och heller, 
jamen ni fattar hur jag var på den tiden. Då visste jag vem 
han var. Då tänkte jag att han var en gammal sunkig raggare. 
Som säkert var ganska kort i huvudet också.

Det är han inte.
Jag märker att han är trevlig, smart och snabb i skallen.
Jag märker också att jag skäms över mina dumma tankar.

Jag menar, jag känner advokater, företagsledare och en massa folk i alla möjliga branscher. En del av dem är inte så smarta som de vill att vi andra ska tro. Det smarta sitter mest på utsidan om ni fattar vad jag menar. Jamen du vet, smartheten sitter i svindyra manschettknappar och i deras coola backslick på håret.

Men denna man, den gamla raggaren han skriver lite till mig ibland, och han skriver egentligen mer MELLAN raderna så att man fattar att denne man har huvudet på skaft. Skit också som jag har fördomar om folk.

Jag bannar mig själv för det.

Men du din gamla raggare, och alla andra:
Jag önskar dig och alla andra en Trevlig Midsommar!! 

 


3 kommentarer:

  1. Jag vet inte om det är mig du skrivit så vackert om men hur som helst så tar jag åt mig och uppskattar dina ord.

    Ska naturligtvis ut och åka raggarbil idag men det blir utan ölbackar i bakluckan och björkris i kylaren, som det var förr, utan det blir lyxvarianten av midsommarfirande med barn, familj, små grodor och god mat.

    Jag hoppas att du också får en fantastiskt fin midsommarhelg.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Japp det var just dig jag menade!
    Det låter som ett trevligt alternativ med midsommar med familjen.
    Men det är/var rätt kul på den tiden det var midsommar utan familj också!

    Hej Hopp o ha det fint!!

    SvaraRadera