lördag 29 juni 2013

Jag Som Är Så Ungdomlig:


Inte är jag väl för gammal för den här? Va? Va? Va?

Jag håller ju på att "yngra" på mig med sånt här och allt!
Fattar ni hur pinsam den här mamman är!?

Frågor som:
- Ska du verkligen ha PÅ dig den där?
- Du HÄLSAR väl inte på mig på stan när du ser ut sådär?
- Alltså mamma, du är ju för GAMMAL för att ha sånt, fattar du inte det?

Ja, och den här baddräkten. Att vara så modig eller kanske korkad, att mamman tar på sig en sån pinsam tingest det får man ju faktiskt inte göra. För då kan det hända att någon säger:

- Alltså mamma, du är ju rätt smal för att vara vuxen, men färgen är ju väldigt...Den färgen passar bättre på ungdomar.

Jaha. Men då köper jag lite skitbra och skitdyr hudkräm. En sån med glycerin i sig. Så att det pirrar i skinnet. Så att det tar bort de värsta ålderssymptomen. Så att jag kan ha min tonårssak på mig.

Jag tror jag ska ha BARA den på mig nästa gång jag öppnar ytterdörren och nån tonårskompis kommer. Bara för att se reaktionen. Eller kanske skulle jag ha min baddräkt som ett kraftfullt vapen:

- Om du inte städar så har jag baddräkten på mig nästa gång jag öppnar dörren!!

Ha! Skitbra uppfostringsmetod. Juh.

2 kommentarer:

  1. På tal om tonåringar så behöver jag inspiration till tonårsrum! Hur har du inrett tonåringarnas rum? Inspirationsinlägg?! :) please!

    SvaraRadera
  2. Oj, ja jag ska försöka få till ett lite senare under sommaren/hösten! Så håll ut!!

    SvaraRadera