tisdag 11 juni 2013

En Salig Blandning:


Jag ropade in 100-tals antika tändsticksaskar. 
Jag ska göra någon slags cool installation av dem.


En fin "bok" som coffetablebook och som dessutom...

...gömmer de gräsligt fula fjärrkontrollerna!

Ett maffigt hästhuvud i sten från FinaGatan inhandlades...

...och så ropade jag in en hel hög med Gustavsbergsassietter i fina pastellfärger. Pris 18 kr styck!

Jag behöver inga moralpredikningar om denna bok. 
Jag köpte den för 15 spänn. Bilderna hade jag tänkt 
riva ur och rama in till gästrummet...

Bilderna är ju superfina, men ja, jag tänker på att de
är väldigt...väldigt...ja, detaljerade är kanske rätt ord. 
Jisses jag är inte det minsta prydd av mig. Men asså de 
där indierna de är väääldigt avancerade. Kanske blir det 
inget fotocollage av boken ändå.


En salig blandning av diverse prylar!

Ja, alltså nu börjar det komma till det 
stadiet i inredningsdelen som är rolig. 
Jag menar riktig rolig. Borta är det mesta 
av slipdammet, sågandet och bärandet.

Nu är det letande av prylar. Unika prylar.
Nya prylar. Gamla prylar. Dyra och billiga.
Allt behöver köpas in. För att skapa ett hem.

Visst, man kan åka till diverse stora ställen 
och köpa allt nytt. Så att ens hem ser ut som 
en försäljningskatalog för nått tråkställe som 
typ MioMöbler eller ve och fasa en kopia av 
det blågula stället. Det finns ju dem som gillar det. 
Smidigt för dem. En sån är nu inte jag.

Jag gillar auktioner, loppisar, antikbutiker och sopstationer. 
Jaja, sen gillar jag ju svindyra inredningsboutiqer på FinaGatan också. 
Det är den där härligt ljuvliga blandningen som jag gillar.

Nu har jag då de senaste dagarna varit på auktion, jag har 
varit på loppis och jag har varit på Sopstationen (ja, igen!) 
och jag har varit på DyraGatan.

3 kommentarer:

  1. Håller med dej Carola, en salig blandning av det man gillar, nytt och gammalt.
    Assietterna var ju bara så fina och helt i min smak! Bra fyndat!
    Kan knappt vänta tills jag får se allt live;-)
    // Jenny

    SvaraRadera
  2. Supfina assiettet! Boken. .avancerad...de människorna behövde inte gym.

    SvaraRadera
  3. Det är på loppisar mm man hittar det unika fynden ;)

    Kram AK

    SvaraRadera