torsdag 6 juni 2013

Jävla Kakor:

 
Det här är det omöjliga uppdraget.

Asså idag blir det inget skrivet här.
Inte en endaste rad har jag tid med.

För jag har halsbrytande och 
svåra saker framför mig idag.

Jag ska baka!!!

Varje år på Sveriges Nationaldag är traditionen 
den att vi blir bjudna hem till kära vänner. 
Vi brukar vara runt 40 stycken. 

Evenemanget heter Café Ta Mé. 
Ja, och för att då bli insläppt på allt det trevliga och roliga 
så ska man ha med sig tårta, kakor, pajer, maränger eller ja 
nåt riktigt gottigt! 

Annars kan man slå till på en jävla kaka.
Det är nog det jag kommer att göra. En Jävla Kaka!
Så mycket svordomar som den kakan kommer innehålla 
så behöver samtliga gäster bikta sig efteråt. Kanske måste 
de till och med be om syndernas förlåtelse.

Men det är ett problem och det är ETT krav: 
Det ska vara HEMBAKAT! Jamen jag har samma noja 
varje år över denna galet svåra uppgift. Jag skriver hellre 
en bok eller inreder ett slott, bara jag slipper allt som är 
omöjligt med det där jädra bakeriet. Jag kan inte!

Så nu sitter jag här och skriver ett inteblogginlägg om det jag måste göra idag. 
Jag har fått ett recept som tydligen ska vara "så enkelt så inte ens du kan misslyckas"! 
Nähä, men då har dom inte träffat mig. 

Ja, så därför skriver jag inget här idag. 
Och därför kan du inte läsa något blogginlägg idag!


Ps. Jag försökte muta, hota och tjata mig till att våran duktiga 13-åriga bagerska skulle baka. Nope. Hon tyckte tydligen det var viktigare att åka på klassresa till Göteborg istället för att hjälpa sin mamma. Snacka om snedprioriteringar.

2 kommentarer:

  1. Nästa gång hjälper jag dig!!!! Jag gillar att baka, men gör det inte så ofta, men några söta kakor ska vi nog kunna svänga ihop.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Jaa Gud det vore än välgärning om jag fick den där jädra kakan bakad åt mig! Om det är "den" Linda som jag tror att det kan vara så får du väl skicka den med posten. Gör den platt och kanske utan grädde!
    Jag tackar och bockar på förhand!!

    SvaraRadera