söndag 30 juni 2013

Ni Är Många:



Jag tänker inte på att jag skriver 
så att en massa människor kan läsa. 

Jag vet ju med sunda förnuftet att ni är många som läser. 
Men jag tänker inte på det. Jag skriver som om jag skrev 
till en speciell av er. Som om just du vore den där vännen 
man kunde prata med klockan 03.00 på natten. Den där 
vännen som man litar på och har det där allvarligt-talat-snacket med.



Jag vet att ni vet vad jag menar, men ni kan ju låtsas att ni inte gör det.

Om ni är rädda för att möta er själva. Eller om den här texten är för djup 
för dig. Då kan du klicka dig vidare till alla andra hundratusentals bloggar. 
De som skriver om ett ständigt och pågående happylife och allt det där 
andra som inte finns på riktigt.



Har man levt en stund så 
har man varit med om saker. 

Så är det bara. 
Saker som har format en. På gott och ont. 
Jag skulle inte vilja vara utan de sakerna. 
Eller jo, en del heavy stuff kunde jag ha klarat mig utan. 

Fast ändå, det är ju allt det tunga som har gjort mig till den jag är idag. 
En djup jävel. En sån som kanske verkar lite ytlig. Men som är lite ytlig 
bara för att dölja den där djupa jäveln.

3 kommentarer:

  1. Det är därför din blogg är så bra som den är...inget skit utan verklighet...det gillas! Jag vill tacka dig för en sak du skrivit förut här..det fick upp mina ögon! Forstätt så!

    Kram AK :)

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på dig som den du är, tänker varken djup eller ytlig, utan Carola, jag tänker att du är modig som berättar om ditt liv, jag tänker att jag är mycket försiktigare och nästan aldrig berättar något , jag tänker att nästa gång vi ses ska jag berätta mera :-) bli lite modigare jag med , ha en bra dag och en bra resa hem så hörs vi senare, kram Bettan

    SvaraRadera
  3. Hej "AK"!

    Vet ju inte vem du är. Vet ju heller inte vad jag har skrivit som får dig att tacka mig. Hoppas jag inte varit alltför vass bara. Annars är ju det tyvärr lite av min akilleshäl. Förstår också att jag har blandat ihop dig AK med en annan AK som jag känner irl. Fast det gör ju ingenting.
    Ha det fint!

    Hej Bettan!

    Härligt med så fina ord från dig. Klart du ska våga mer. Det ända som händer när man öppnar upp är:
    1. Folk blir kanske livrädda - Skit i dem. Dem vill du inte ha i din närhet ändå.
    2. Folk tycker om dig för att du släpper in dem i ditt liv. De blir glada för att du litar på dem och för att du väljer att våga vara öppen. Såna personer VILL du ha i ditt liv.

    Kram Kram på dig!!

    SvaraRadera