söndag 9 juni 2013

Mera Loppis Åt Folket:


Den ubercoola fototavlan för 300 pix. Jag är galet nöjd.


En ful tavelram som ska målas mattsvart för en ynka tjuga.
Två fina väggljusstakar i hamrad mässing 40 bagis styck.
Och en retrofin väckarklocka av den gamla hederliga
drauppmodellen som kostade 60 kr. Den ringer så man
står i givakt på sovrumsgolvet!

Mässingstakar så tunga och feta att man 
kan slå ihjäl nån med dem. För 50 spänn!

Man kan handla dyrt och fult.
Eller man kan handla billigt och fint.

Det bestämmer man ju själv.

Jag var på en kalasbra loppis igår.
En som finns varje lördag här på torget.

Det är skitmysigt att vandra runt där bland alla udda personer,
några fina turister, ganska många 08-or och en och annan byfåne!

Efter lite prutande och snackande så handlade jag några finfina prylar. 
Det mesta ska in i lägenheten. Men den coola fototavlan måste vi ju ändå ha själva.






3 kommentarer:

  1. Foto tavlan va inte grann:-) men smaken är som baken!

    SvaraRadera
  2. Fniss!
    Härligt med en "smaken är som baken" kommentar!

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Men vilka galet sköna fynd!! Själv har jag tänkt lägga ut 2000 spänn för en sån där väggmässingslykta så jag är inte avundsjuk alls ;)
    Kram Eva i Linde

    SvaraRadera