torsdag 13 juni 2013

To Do List Denna Vecka:



Listan från hell! Har ni också såna?
Gör ni också sånt här?
Skriver långa listor?
Som aldrig tar slut?

För att man fyller på underifrån hela tiden!


Det här är min MÅSTE göra
detta denna helvetesvecka:

-         Förbereda för dagisfest.
-         Svara på en drös mejl.
-         Sätta upp insynsskydd i uthyrningslägenheten. Något som INTE inkluderar att sy. 
       Jag tänker INTE ta fram den där helvetesmaskinen och svära mig gul och blå.
-         Ringa en hel hög med dåligasamvetessamtal.
-         Planera en liten midsommarevent.
-         Köpa present till fredagsminglet vi är bjudna på.
-         Fotografera fasaden och mejla bilderna.
-         Plantera lagerhäggsträden i krukor.
-         Sätta upp tavlor till mitt kontor.
-         Ringa hit elektriker Jonny.
-         Planera för stenläggning i trädgård.
-         Köpa kaffekokare, tekokare och brödrost till uthyrningslägenheten. Vad mer kan de  
       behöva de däringa turisterna?
-         Ja just det, sen måste jag ju banta 5 kilo till fredagsminglet också.
-         Raka benen måste också hinnas med.
-         Tillfredsställa min man borde ju också ingå i min to do list för veckan.
-         Gå ut med hundfan för femtielfte gången.
-         Köpa nya dörrhandtag till alla dörrar.
-         Måla färdigt lekstugan innan färgen flagnar.
-         Bädda och lägga in rena handdukar till turisterna.
-         Storhandla till familjen som alltid klagar på att det aldrig finns nåt gott hemma.
-         Laga en herrans massa tråkmiddagar. Varje dag samma skituppgifter.
-         Dammsuga. Eller kanske damsuga. Det går fortare! Eller inte vet jag.

Men ge mig nåt ROLIGT istället för såna här skitlistor!




3 kommentarer:

  1. Jag är likadan, skriver låååånga listor när allt hopar sig. Struktur är bra, bara att bocka av.
    Hoppas veckan blir bra trots måsten osv.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Absolut, listor finns här hemma hos oss också ;-)/Tina

    SvaraRadera
  3. Tyvärr...men känns skönt att veta att det symptomen finns hos andra också ;D

    Kram AK

    SvaraRadera