söndag 16 juni 2013

Drick Sprit - Köp Kläder:



 
Funkar ihop med bikini?
Det är såhär:

När man ska prova kläder så är man ju så gräsligt ful.
Eller jag är det i alla fall. För att allt, och då menar jag verkligen
ALLT syns när man står där i provrummet. Varenda skavank,
vartenda ärr, varje liten grop och ja precis allt syns ju i lysrörens
obarmhärtiga ljus. (Det kan väl ändå inte vara sant det man ser där?)

Men jag har lösningen serru.
Lösningen stavas: Alkohol!
Det funkar alltid!

Det funkar allra, allra bäst om man shoppar i Köpenhamn.
Där kan man utan problem drälla runt i chica butiker
efter att man har suttit på nån uteservering och sippat lite
alkohol innan. Jag har inte vågat prova det i småstäder än.
Jag tänker att kanske blir man tagen av de där med uniform då.

Exakt hur det fungerar?
Jamen hallå!! Vin gör dig ju SNYGG!

Jag gav mitt eminenta och värdefulla tips en gång
till en väninna som skulle köpa nya badkläder.
Väninnan tittade på mig med skeptisk blick och sa avmätt:

- Jaha. Men jag ska köpa BIKINI. Jag behöver en flaska whiskey.

1 kommentar: