måndag 4 mars 2013

Ytlighet eller Rätt Ner i Bassängbotten:


Ett fint jobb jag och min kollega Bodil Davidson har gjort.


Ett annat jobb som vi gjorde hemma hos mig.

Jag vill ju inte skriva om ytliga saker.
Alltså missförstå mig inte här.

Jag gillar både kläder, smink,
smycken och framför allt inredning.
Och jag har inga problem att skriva om det.

Som flera av er säkert vet så skriver
jag ju till diverse inredningsmagasin.



Ni vet meningar som typ:

… linnegardinen vajar sakta i de pittoreskt spröjsade fönstren…

Eller:

… solljuset silar vackert morgonstrålarna som
bidrar till den mjukt sakrala känslan i rummet....

Eller:

… vårt hem är en skön blandning av Blocket och
Ikea med en härlig tvist från de senaste trenderna…



Och bla, bla, bla. Ja, helt enkelt så skriver jag Inredningsporr till folket.
Och det skall man icke förakta. Någon måste ju göra det också, menar jag.

Men det jag brinner för, jag menar det jag verkligen brinner för,
det är det här djupa, det bottenlösa. Att få lov att skriva om sånt.

Att våga sänka garden lite. Det brinner jag för.
Säkert hänger det ihop med min önskan om att plugga till psykolog.

Det här med dagens outfit och långa naglar, hårextensions och vilken
foundation som sitter bäst. Ja, jag menar absolut inte att dissa er som
gillar sånt.

Men det är inget för mig. Jag är en grubblare. En djup jävel.
En sån som inte räds att nudda botten. En sån som inte räds 
när vänner nuddar botten heller. Fattar ni. 



Ps. Blev du lite nyfiken och vill se mer av en del jobb vi har gjort. Då kan du gå in på min hemsida www.stylebycarola.se och klicka dig vidare in på Reportage. Där ligger ett litet axplock av jobb. Men du; själva hemsidan är lite av en katastrof och har inte uppdaterats sen andra världskriget. Jag skäms och borde verkligen skärpa mig. Men Jag Hatar Sånt Där Datatjafs!!

1 kommentar: