lördag 9 mars 2013

Tålamodet Tryter:



Ett sånt här kommer. Med expressgods. För nu är det bråttom.


Igår kväll fyllde jag vatten i vårt badkar.
I vårt ynkliga lilla löjliga ursäkt för ett badkar.

Jag klämde i alla fall ner kroppen i det där lilla fula badkaret.
Karet är så himla ynkligt så hur jag än konstrar runt där i
badet så är det alltid nån himla del av kroppen som sticker upp.

Om jag nu lyckas få ner benen så båda knäna får vatten på sig, ja tror
ni inte på sjutton att då ploppar det upp två tuttar som helst plötsligt
inte får nått varmvatten på sig. Nä, då ligger de där och blottar sig och
fryser. Ja, så glider jag ner och gömmer de små musöronen under vattnet.
Och vips så åker både knän och fötter upp. Jamen alltså hur jag än beter mig
så får jag inte ner hela mig i vattnet.

Så jag bara kände det.
Nä, nu jäklars nu räcker
det med det här tramset.

Jag vill bada!

Jag vill bada länge.
Jag vill bada varmt.
Jag vill bada hela kroppen samtidigt.

Så ja, jag bara bestämde mig. Där och då.

Jag hoppar upp ur badet. Med vattnet rinnande runt kroppen.
Torkar av mig om handen lite. För nu är det bråttom.
Jag grabbar snabbt tag om mobilen. Ringer 118 118.
Jag får det nummer jag vill ha. Jag ringer det numret:

- Arctic Spa, Andreas.
- Hej, mitt namn är Carola och jag vill köpa ett fett spabad av dig.
- Ja, men det låter ju jättetrevligt, vad hade du tänkt…
- Jag vill ha det fetaste, varmaste bad du har!
- Ja, vi har ett inne nu som är helt nytt till kampanjpris som…
- Fint då tar jag det.
- Ehh, jaha ok. Ja, det har det allra senaste med saltvatten i poolen och …
- Ok, det blir jättebra. Hur snabbt kan ni komma?
- Ehh, ojdå. Hur snabbt behöver du det?
- Ja, typ NU. Och jag vill ha det levererat och installerat också.
- Ehh, ja det kostar ju med allt med leverans och…
- Hur snabbt kan jag bada?
- Ehh, oj, ja på tisdagkväll borde allt vara klart för att njutas, men priset…
- Ok, då bokar vi det. Du är här på tisdag då?
- Ehh, jaja visst! Det låter väldigt bra det!!

Så på tisdag kväll är det färdigtnerklämt i det där
ynkligt löjliga badkaret inomhus. Då sitter jag och
njuter i 40 grader med stickad mössa på skallen
och en nattsvart himmel över huvudet.

Mäh. Men jag undrar vad det är med mig:
Varför ringde jag inte för flera veckor sen?
Vad är det med mig?
Håller jag på att tappa greppet?
Håller jag på att tappa farten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar