lördag 2 mars 2013

Shopping Är Hårt Arbete. Basta:


En hög med finafina ramar.


En retro badrumsvåg.

Fina tryck i paspartouer.

När allt är klart och sitter på väggen kommer jag bli galet nöjd.
Igår hände det igen.
Att jag behövde utöva
min nya sport: Shopping.

Jag köpte två asfina mattor på 9 kvm styck.
Samt en mindre matta som var 6 kvm. Ett skitfint 
mindre coffetable till mina vita linnefåtöljer. Samt ett
större bord som ska stå bakom den ena soffryggen.

Sofforna står fritt i rummet – är inte det skitsnyggt när de gör det – och bakom ryggen ska det fina bordet stå. Det mesta kommer med hemleverans om två veckor. Men lite småttigt fick jag med mig hem. Sånt som tavlor, nån lampa, lite coola ramar, en retro badrumsvåg och ja lite vanligt och nödvändigt Rassel & Blingbling. Slutnota: 19 600 kr.

Ja, jag vet!
Det är på tok för dyrt.
Så därför berättar jag inte att jag gav många feta kronor för något annat också.
Det är ju helt sjukt mycket. Åsså är jag lite rädd att ni ska bli lite arga på mig.
Tycka att jag slösar. Ja, för det gör jag ju. Ja, alltså, man får ju bara inte köpa
något så dyrt. Jag har ju sunt förnuft. Ja, det vill jag tro i alla fall. Och om man
påstår att man har det då köper man ta mig sjutton inte en pryl för så jädra 
mycket pengar.

Förlåt, förlåt. Jag ska aldrig göra det igen.
Jag gör lite avbön för stunden så kanske
ni har glömt det litegrann sen till nästa
gång när jag råkar göra det igen.

2 kommentarer:

  1. Klart du ska handla, när du/ni har chansen! Leeeev loppan :-)

    //Lina

    SvaraRadera
  2. Hihi Lina!
    Jo, jag gör mitt allra bästa för att leva upp till shopaholicstatusen!

    SvaraRadera