måndag 11 mars 2013

Viktiga Saker Avhandlas:



Följande samtal utspelar sig härhemma:
 
- Hur är det med R nuförtiden, frågar jag min tålmodige man.
- Jo, det är bra, jag pratade med honom häromdagen.
- Trevligt, jobbar han kvar på samma ställe?
- Nej, jag har anställt honom hos mig, förklarar den tålmodige.
- Va!? Men… jaha. I vilket företag då?
- Jag har öppnat ett nytt företag, har jag glömt och sagt det?
- Ehh ja.
- Jaha. Men det har jag gjort i alla fall.

Jag vet inte om det här är normalt. Om såna här samtal utspelar sig i alla familjer. Att det helt plötsligt ploppar upp ett nytt aktiebolag i familjen. Bara sådär liksom.

Eller så ses vi så himla sällan så våra liv hinner knappt korsas. Eller så har han sagt det och jag har inte lyssnat ordentligt (just det är ju inte helt otroligt!).

Jag tror i alla fall att jag ska slå till och fråga om det är jag som äger det här företaget. Det vore ju mer regel än undantag, so to speak. Och vad det heter det här företaget i så fall. Vilket namn han har hittat på. Just det är ju ändå viktigast av allt. Att det heter något snyggt och bra. Ungefär som att det viktigaste när man köper ny bil är Färgen. Vad finns det annars att intressera sig för vid bilinköp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar