lördag 30 mars 2013

Dra åt HelvetePengar:




Jag pratade med en känd kvinna
som myntade begreppet:

Dra-åt-helvetepengar.

Skitbra uttryck. Jag förstod precis vad hon menade.
Då när vi pratades vid så hade jag själv
inte just så mycket dra-åt-helvetepengar.

Men vi har lite såna nu. Ja, alltså utan att skryta – eller
det tycker ni kanske att jag gör – men det skiter ju jag i.
Du får ju tycka vad du vill och jag får ju skriva vad jag vill.
Eller hur? Eller hur? Eller hur?

Så ja, vi har faktiskt skaffat oss litta lagom med "Dra-åt-helvetepengar"!
Det är en härlig känsla. Även om vi gör allt som vanligt. Tomas somnar
fortfarande i soffan varje fredag och jag äter fortfarande samma äggröra
till frukost. Men KÄNSLAN att inte behöva oroa sig - den är skön i magen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar