onsdag 23 januari 2013

Vi bor som lyxlirare:



Här ska vi sitta i vårt nya kök. 
Känns långt borta. 
Känns väldigt långt borta.

Man känner verkligen stor förhoppning när 
köksgolvet har en stor krater ända ner i tjottahejti.

Missa för all del inte de fyra olika stilarna 
på elkontakterna. Sånt kallas nytänkande.

Jag tänker att ni tänker att
vi tänker att vi bor skitlyxigt.

Och det gör vi!

Bara kolla in vårt nya lyxiga ställe.
Man blir ju avundsjuk på sig själv, liksom.

Kolla den designade Shabby Trash-stilen i köket.
Det tog jädrigt lång tid att få till den rätta känslan
just där ska jag tala om. Det är minsann inget man
smäller ihop på en eftermiddag.

Eller stolarna vi har som matrumsstolar just nu.
Man måste ju vara galet kreativ för att komma
på att dekorera dem med silvertejp. 

Joråsåatt. Är man inredare så är man. Liksom.

Satt i telefon med ett stort showroom igår.
Kollade 2013 års katalog därifrån också.
Men ja, det här är ju så snyggt som
det är. Så jag funderar på att behålla vår
Shabby Trash-stil. Kanske kan jag ta patent
på den. Som en ny hypad inredningstrend.

Vill du också få till det hemma hos dig? 
Här kommer tipsen som skapar stilen:

1.
Ta en lagom dos av sunkig byggarbetsbod
(bara att gå in på ett bygge och kolla stilen
i deras baracker).

2.
Låt sedan några ungar härja fritt i den.
 
3.
Sluta sedan upp med att plocka och städa 
undan, så har du stilen som i en liten ask.

Simple as that!






2 kommentarer:

  1. Ha ha! Du är ju för underbar! Tänk, vad ska du göra när det är klart?

    Och: gilllar golvljusstakarna, stiliga!

    Kram Lina

    P.S Tack för ditt pepp, jag suger åt mig!

    SvaraRadera
  2. Då har jag läst i kapp mig och .. det är så uppfriskande och härligt med dina ord och tankar. Jag ler och känner igen mig i dina inlägg och det är toppen att du fortsätter att skriva. En sjuk CanCan tackar för fika stund och fina ord <3<3<3

    SvaraRadera