onsdag 9 januari 2013

Måste Tomas veta allt?:


Detaljerna kan få mig att falla i gråt av hänförelse. Ahh! Som en religiös upplevelse.


Ingen borde behöva leva utan ett sånt här badkar. Ett kar to die for!
 
Det finns ett helt speciellt litet ställe.

Det här underbara lilla stället importerar
badkar, handfat och kranar från mellanöstern.

Ett sånt badkar måste jag ju bara ha.
Det fattar ni väl!

Jaja, det här badkaret är ju lite dyrt.
Men det har precis allt som en
badgalning som jag kan drömma om.

Jag har redan bestämt mig.
Ja, jag har faktiskt redan mätt ut och fixat allt med kranar
och cc-mått och eu-anpassning och allt sånt skit som måste
till när man nu inte handlar på Ifö eller Gustavsberg.

Det här badkaret är verkligen to die for.

Jag tänker att jag ska ha invigningsfest i badrummet sen när det är klart.
Jag kan klippa ett rött band och dänga en äkta flaska Moet & Chandon
i det där svindyra badkaret.

Men just det, jag höll på att
glömma en ynka liten fånig detalj bara.

Jag har ju inte riktigt meddelat Tomas det här med mitt badkar.
Men Herregud, han måste väl inte veta allt jag har för mig heller!

Frågan kom dock
upp häromdagen:

- Jaha. Vad kostar det där badkaret då?
   undrade min tålmodige man med något trött röst.
- Åh, det är skitsnyggt, du kommer älska att ligga där, pladdrar jag på
  entusiastiskt, och för att liksom förvilla lite det här med prislappen.
- Jag badar aldrig, svarar mannen torrt.

Nej, just det. Shit. Fel av mig.

- Jo, ja, det kostar…fe…hrm….hrm…ått…host..host…kronor,
det är ju liksom ingenting för ett sånt makalöst badkar!
Tänk på att det är handgjort, försöker jag entusiastiskt. 

Mannen suckar.

Vill du komma på badkarsinvigning kanske?

8 kommentarer:

  1. Men herregud! Nu har ni chansen...kommer den igen? Det vet ingen så varför chansa, köööööp!!!

    //Lina

    SvaraRadera
  2. Hur kan man motstå ett sådant badkar ...... KÖP :)

    SvaraRadera
  3. Köp! Och jag kommer gärna på invigningen!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Nej man vet ju aldrig när chansen kommer igen!
    Måste köpa NU.

    Såklart är alla (eller så många som får plats i alla fall!), välkomna på lite badrumsmingel när det är klart.
    Du är uppskriven Jenny!
    Ta med egen badbomb.

    SvaraRadera
  5. Haha jag måste nog ha nya linser, tyckte det var en skål av något slag :-)) det blir nog toppen, Tomas har ju fått en kaffemaskin som inte du använder, så det här blir ju rättvist;-) kram Bettan

    SvaraRadera
  6. hahahahaha..vilken pjäs, blir nog riktigt coolt! Kan inte hjälpa det, men när jag läser dina inlägg så blir det med Maria Lundqvist röst i huvudet(men utan hennes Hugh Grant stammning) galet! :-)

    SvaraRadera
  7. Hej Anonym!
    Du får "höra vilka röster" du vill för mig! Låter kul med Marias röst dock! Ha det fint!

    SvaraRadera
  8. glömde skriva mitt namn på mitt inlägg om rösterna i huvudet, som nu när jag läser det igen inte låter helt friskt! :-) Men du förstår nog hur jag menar.
    Madeleine

    SvaraRadera