lördag 26 januari 2013

Trögtänkta Jag:



Jag skriver lika fort som jag tänker.

Betyder det att jag skriver jädrigt fort, 
eller att jag tänker extremt långsamt?

Jag vet inte. Jag vill inte veta.

Nu kan ju du som läser min blogg som den där Fan gör en trappa ner,
genast känna dig lite nöjdare. Att jag minsann rackar ner på mig själv
också.

Men det är ju så med oss blondiner,
att vi är rätt korkade, tycker du inte det?

Vi kan såklart inte skriva roligt.
Eller sarkastiskt.
Eller ironiskt.
Eller allvarligt.
Eller med ett djup.

Nej, vi är ju bara alltför dumma för sånt.
För intelligensen sitter ju verkligen i dött material
på utsidan huvudet, det får du ju ändå hålla med om.

Som den där blonde Carl Bildt det är ju en korkad jävel ändå.
För att inte tala om den där dumma blonda bruden Annika Falkengren
hon på SEB, eller Christina Stenbeck hon kan ju omöjligt ha några
studieskulder.

Och hon Anna Anka, eller vänta nu, hon är nog korkad på riktigt ändå.
Men ni ser ju själva så många dumma blondiner det finns här i världen.
Och här sitter du, och läser vad ännu en dum och korkad blondin har skrivit.

Ja, du. Det säger en hel del om dig också, du som INTE förstår min blogg.
Jag blir ju förstås väldigt glad OM du förstår min blogg. Det gör ju nästan alla.
Om du fattar att jag är ironisk, sarkastisk och skruvar till det ett extra varv.
De allra flesta av er är ju intelligenta nog att förstå det. Det betyder ju att du
är vid sunda vätskor, so to speak. Men om du inte tar den på rätt sätt, så som
ett gott råd från mig till dig – är du en sån som vet med dig att du har svårt
med att tolka det som sägs och skrivs så råder jag dig å det bestämdaste att
för allt i världen inte gå in på min blogg igen.

För här händer det grejer. Minsann.
Här får man inte vara för känslig. Minsann.
Här få man inte ha för lätt för att få skavsår i öronen. Minsann.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar