söndag 13 januari 2013

Sura Karameller:


Ingen sur karamell det här inte!


Jag tror mig veta att det sitter sura
små tanter i stugor lite här och där.

Varför?

Jo, för att jag för x antal år sedan var en ung blond brud
som snodde den man som alla småtanterna fajtades om.

Bara sådär mitt framför näsan på dem snöt jag honom.
Ja, jag förstår att tanterna blev sura. De skulle ju tuppfajtas
- eller kanske mer hönsfajtas - om honom själva. Och så kom
det en ung blond brud och bara norpade honom mitt framför
näsan på dem.

Jag minns att surisarna såg ut som:
- Öhh, vad hände?

Det händer att jag, eller vi stöter på dessa sura karameller ibland.

Och det är då det ännu händer:

Jag får fortfarande sura blickar
från ett par av dessa tanter!

Va, kan du fatta!?

Efter alla dessa år har de fortfarande inte
glömt. Jag har försökt säga hej när vi möts.
Ja, jag har till och med haft den stora fräckheten
att försöka säga några vänliga ord till surtanterna.

Men tror ni det fungerar?
Nä, just det.
Jag bara ler lite och går därifrån.
Jisses liksom. Get Over It.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar