måndag 7 januari 2013

Mer Shopping för er som orkar:







  
Det finns ett fint litet ställe i utkanten av Kph.
Ett fint litet ställe som heter Langelinie.
Det fina lilla stället ligger helt nära
Den Lille Havsfruen.

Där var jag och shoppade en
hel drös med nya köksgeråd.

Bland annat en massa snyggt från Stelton,
knivar från Rosendahl, nån fransk gratängform,  
uberfina grytlappar med inbyggda magnetbrickor
under tyget – varför har ingen tänkt på just det förut,
funkar skitbra juh, och så handlade jag lite annat köksrassel 
när jag nu ändå var i farten med det där himlans Visakortet igen.

Men vi har fortfarande ingen konservöppnare!
Jamen HUR kan jag glömma det varje himla gång
jag handlar. Vad är det för FEL på mig?

Äggkoppar! 
Äggkoppar har vi inte heller.
Vi hade finfina nattgäster i helgen. 

Som fick sina frukostägg serverade i snapsglas. 
För jag glömmer ju att köpa äggkoppar. 
Varje gång också! 

Jag måste verkligen ta mig samman och 
bli en mer ordentlig och redig människa. 
 
Fast ja, nu kom ju snapsglasen 
till användning ändå.

2 kommentarer:

  1. Alltså jag blir så avis på ditt shoppande, men som du sagt: man kommer nog av sig i det och så rätt vad det är så är det inte så skoj...fast jag skulle vilja, vilja shoppa massor!!! :-)

    Ha en "fab" dag!
    Lina

    SvaraRadera
  2. Halloj där Lina!
    Jo, det är kul ibland. Men inte så kul som jag trodde att det skulle vara. Hugaligen för att vara en som shoppar jämt!

    Ha en Fab dag du också!

    SvaraRadera