onsdag 30 januari 2013

Glapp i Resåren:


Inkontinensskydd för Ordglappa.


Ja, ni vet, när man är lite glapp i resåren.
Det är jag nu INTE. Inte DÄR i alla fall.
Det glappar mer på andra ställen hos mig.

Du fattar ingenting? Lugn, lugn så
ska jag förklara från början. Så här:

Jag tänker att ni ska tycka att jag är en snobbig jäkel
som minsann inte tänker länka till era bloggar. Jag har
ju sett att ni är ganska många som är så supergulliga att
ni länkar till min blogg på era bloggar.

Men jag är inte snobbig – jag fattar bara inte hur i hela
fridens namn man gör såna avancerade datagrejer. Juh.

Att jag ens bloggar är ett undrens mirakel.

Jag gillar, eller nej, jag ääälskar att skriva, skriva och skriva.
Men det här med den där jädrans tekniken och datorer, att uppdatera
mobiler, eller ja, faktiskt ens att ändra på nåt på denna däringa tävän,
nänä, sånt kan inte jag. Eller sånt pallar jag liksom inte att lära mig.
Det känns som oviktigt vetande för mig. När det finns ANDRA som
gör sånt så himla bra.

Jag har en vän. Vi kan kalla henne J. Eller vad sjutton vi kan kalla henne Johanna.
Eller vi kan säga att hon faktiskt heter Johanna Rexgård. Det är hon som gjort allt
till min blogg.

Hon fixar med layouter och dinglar och dånglar eller vad det nu heter
allt hon trixar med. Hon talar om exakt var någonstans jag ska skriva
också.

Men serru skriva:
DET gör jag själv.
För just DET kan jag.

Det liksom bara rinner ur mig. Som om jag vore ord-inkontinent liksom.
Tena inkontinensskydd för ordglappa.
Sug på den du!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar