lördag 19 januari 2013

Jävla hantverkarjävlar:


Visst är väl det här nog för...


...offentlig stening. Eller nåt.

I förrgår:
Storstädade hela huset. Inget slipdamm,
inget damm från utrivna väggar eller gammalt
murbruk nä, bara nystädat och rent överallt.

Igår:
Kommer hem från Malmö kl 13.00.
Hämtar Astrid. Ser fram emot en skön
fredagseftermiddag i nystädat hus.
Hantverkarna håller ju till på bottenvåningen.
Dessutom LOVADE de att plasta in allt.
ORDENTLIGT innan de skulle riva stora väggen.

Fucking jävla definitionsfråga det här med ordentligt!!

Kommer in.
Det ser ut i hela jävla förbannade fucking huset!!
Hantverkarna har gått omkring i hela huset.
Med leriga, skitiga skor på sina jävla fötter.
På mina nymålade ljusgrå golv.

De har INTE täckt för och de har
framförallt INTE stängt en enda
jävla dörrjävel innan de började
riva 200 år gamla tegelstensväggar.

Det är nu damm på allt.

ALLT!!

En enda grå dimma svävade omkring i huset.
Det gick knappt att se handen framför sig.

Men vad FAAN är det för fel på folk??
Gör de så hemma hos sig själva också??

På allt, precis A-L-L-T ligger nu ett
tjockt lager damm av gammalt putsbruk.

På sprillans nya soffor, på (i?!) vår feta Hästens,
på duntäcken, sängkläder, på alla madrasser, allt
porslin, på alla lister, datorer, kopiatorer, alla fönster,
böcker, lampor, på Lego, bland Barbiedockor, pussel,
barnkläder och allt, allt, allt.
Till och med i tampongburken är det fucking
jävla slipdamm!!! Men hur är det möjligt?

Den som säger att den aldrig skulle kunna
mörda den har faan inte varit i mina kläder just nu!!

Jag ringde omedelbart den där jävla chefsjävlen
som de har de där hantverkarklåparna, och
beordrade chefen och komma hit omgående.
Typ NUU!

Sen jävlars fick han sig en utskällning så
håret låg i backslick på huvudet på honom!!
Hans öron fladdrade av vinddraget från min
arga galenmun och han borde nog fan ha tagit
med sig handduk att torka bort all spottad saliv
från mig som säkert stänkte kring öronen på honom också.


En del kvinnor har problem att
komma i kontakt med sin aggressivitet.

Just det problemet har INTE jag.

6 kommentarer:

  1. Fy fan va surt, chefen skulle beodra dit en städtrupp, det minsta han han kan göra och sen skulle ni själva få en natt på lyxigt hotell som chefen stod för / Mia

    SvaraRadera
  2. Jag har gjort precis samma sak! Dagen före julafton förra året, vattenberedaren pajade. Tjommen som skulle byta borrade i tegelvägg i mitt vita badrum, och sprang ut och in i (i snön) vilket resulterade i en orange lermassa i hela toarummet och hallen...ja, han var inte värd så mycket kan jag säga! Fattar inte att de inte förstår vad det gör, hur svårt kan det vara?

    Hoppas du fått ordning och kan njuta av en trevlig lördag iallafall!

    Kram Lina

    SvaraRadera
  3. Hej på Er!

    NÄ, jag är lika förbannad fortfarande. Jag torkar och torkar och torkar jävla slipdamm överallt.

    Jag känner att nästa blogginlägg mycket väl skulle kunna komma från Hinseberg. Där sitter jag i 10 år för dråp. I pluralis dessutom!!

    Grr! Snälla någon: Skriv något roligt, snällt, glatt eller vad som helst! Så räddar ni mig från Hinsan också. Please!!

    SvaraRadera
  4. Så j-la typiskt hantverkare ock karlar. För visst skulle en kvinna fatta bättre?! Ivåras skulle jag minsann utbilda mig själv till grävmaskinist. Fick liksom ingen logik på vår dränering, när grävningen, som man förstod skulle bli "messy" , då förstörde gävaren typ hela gården med att åka runt och hämta rätt grävskopa runt hela gården, hit och dit, istället. Samla alla prylar lätttillgängliga och planera arbetet kan nog bara en kvinna. Hur som, jag skulle iallafall åka runt och gräva med planerad finess!!

    Tusen tack för en galet rolig blogg.
    Jag ler brett och sådär fåning genom alla rader och ord.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Å fy f-n skulle blivit minst lika galen och förbannad som du....Slipdamm är ju det värsta man kan drabbas av. Det är som julgransbarr fast miljoner ggr värre, kommer hela tiden fram mera trots att man tror att man städat bort allt....
    Lycka till, hoppas verkligen att de står för en städfirma som hjälper dig.
    Om jag nu ska säga något snällt och som kanske muntrar upp dig litegrann så älskar jag att följa dig och din blogg och du skriver så himla härligt.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  6. Hej alla snälla, fina glada!

    Jaa, så mycket snällt ni säger. Vem bryr sig om slipdamm då!
    (Hrm, ja, ok lite besvärar det mig i alla fall.)

    Det är så härligt underbart att ni gillar min blogg! Så väldigt kul att jag roar er med mitt galna vardagsliv. Jag fattar inte hur det kan hända så mycket galet i en och samma människas liv. Hela tiden!! Det måste ju bero på den galna människan själv, eller kanske är det omgivningen man ska anklaga!

    Hej Hopp till Er alla!

    SvaraRadera