torsdag 10 januari 2013

No Monkey Business on Monkey Alley:


Farliga Apan.

Movieposter by Johanna Rexgård.

Apan väntar på placering.
Jag blir alltid glad av presenter!
Vem blir inte det liksom.

Men får jag önska mig en present helt fritt?
Då önskar jag mig tid av någon annan.

Det är ju en sak att gå och köpa något.
Det är ju fint och bra och allt det där.
Men när någon har gett av sin tid. Det är ändå större än allt.

Den här fina, fina, fina tavlan fick jag –
eller jag och jag, den fick hela familjen 
som bor på Apgränd, eller mer på Monkey Alley.
Bara sådär, som en helt galet fin inflyttningspresent!

- För det första så är den ju helt makalöst fin.
- För det andra så är den ju helt unik. Massor av tid har getts bort här.
- För det tredje så blev jag så glad, så glad så jag finner nästan inte ord.

Vilken present!

Så mycket tid nerlagt.
Så mycket omtanke nerlagt.

Tack! Tack! Tack! Snälla Fina JoY.
Ni är helt underbara.

3 kommentarer:

  1. Jamen hur avis blev inte jag nu?! Sicken SNYGG, COOL och UNIK tavla! Och vilken fin vän du har!
    // Jenny

    SvaraRadera
  2. Tack Jenny! Jaaa visst är den superfin! Och jaaaa hon som har gjort den är också superfin och superduktig!!

    SvaraRadera
  3. Åååh, så roligt att apan kom med som blogginlägg på din finfina blogg:) Tusen tack för alla fina, goa och värmande ord - härligt att kunna göra dig så glad och det med något så udda som en liten apa:) Stor bamsekram till er alla Sahlénare från oss

    SvaraRadera