fredag 25 januari 2013

FikaFika:



Fika...


...Fika.
FikaFika.
Det finns en mindre svensk
Cafékedja i New York som heter så.

Det här är inte den.
Det här är bara lite fikafika i största allmänhet.
Med en och annan Idolbild på hon som är
en rackare på just fikafika. Hon som kan:

Fika länge.
Fika ofta.
Fika gärna.

Sen tänkte jag på hur lyckligt lottad
jag är som har fina vänner att fikafika med.

Som idag. Fikafika vid 17-tiden med CanCan Interiör. Ja, alltså
hon heter ju inte CanCan. Hon heter Anna-Karin som driver CanCan.
Om jag kunde så skulle jag lägga in en länk till hennes webbshop här.
Hon är både inredare, stylist, en jäkel på datorer och allt med hemsidor
och så driver hon då CanCan. Fattar inte hur denna vackra kvinna är skapt.
Att hon orkar!
Just det här med datorer och allt sånt skit är jag väldigt mindre bra på.
Men nu kan man ju inte vara bäst på allt.
Och jag är väldigt obäst på just sånt med
sladdar och skit. Jag tror man måste ha sånt
där tålamod för att orka med sladdtjafseri.

Men i alla fall, sen vet jag en annan finfin vän som saknar mig - eller
kanske är det hela familjen hon saknar, fast jag säger att det är mig hon
saknar mest! Just den här vännen är så galet kreativ. Hon tecknar, målar,
gör ascoola tryck, gör skitfina, fräcka och roliga texter på porslin.
Jag har aldrig sett något liknande. Jag ska höra om jag inte kan få fota och
lägga ut här. Ni kommer gå bananas på hennes stil!

En annan vän ska jag tillbringa en massa tid med snart.
Vi ska bara vända oss från rygg till mage. Och från mage till rygg.
Hela dagarna. Vi ska bli uppassade med allt vad vi kan tänkas vilja ha
under tiden, såklart. Den servicen ska våra män stå för. Det är ju
därför de ska få följa med. Det måste de ju ändå förstå! Där ska vi
ligga hon och jag, som två snygga donnor (hrm, nåja), och bara flamsa,
prata, skratta och njuta!
Jag tror faktiskt vi ska slå till och Eftermiddagssupa
litegrann när vi ligger där och snyggar oss.

Ytterligare en vän är en superduktig fotograf som …eller vänta här nu.
Alla mina vänner är ju unika och speciella på sitt sätt. Jag kan heller inte
skriva ner allt. Det skulle bli en mindre bok av alla ord och tankar jag
har om mina vänner.

Föresten märker jag att jag slirade ner i diket med tanken nu igen.
Jag skulle ju bara skriva om lite fikafika.
Så ha en härlig fredag så hörs vi imorgon!

Tudeliduu!!
(Jag kunde inte låta bli.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar