söndag 20 januari 2013

Nudda Botten:



Händer det inte dig också? 

Att du nån gång ligger i fosterställning och kvider.
Med täcket över huvudet. Och bara orkar inte mer.

Nehej inte det, inte. 
Det händer aldrig dig, säger du.
Nähäru!

Antingen ljuger du nu, eller så 
är du inte helt normalt funtad.
Take a pick liksom.

Såna nudda-botten-känslor har alla som har ett normalt känsloliv,
ett normalt förstånd och normala relationer. Ibland blir det bara för
mycket. Det är fullt normalt. Det är allt annat som inte är normalt.

Men jag har ett skitbra botemedel.
När det blir för mycket. 
När det blir overload, liksom.
Ett botemedel som alltid fungerar.

Här kommer det:

Våga säga som det är till någon du litar på.

Shit, är vi inte alla människor. Har vi inte alla
gått igenom separationer, dödsfall, svåra sjukdomar,
eller trassliga relationer. Sånt som river och sliter i en.

Det är ju bara rädda fegisar, mycket små människor
och människor som inte är på riktigt som aldrig pratar
om just sånt viktigt med andra.

Hugaligen för dem.
Såna personer skulle jag aldrig någonsin
vilja ha i min närhet. Såna som låtsas att 
livet är toppen jämt.

Min första tanke blir alltid när jag möter såna:
Jaha du, och vad ljuger du mer om?

Har jag rätt eller har jag rätt.

2 kommentarer:

  1. Du har alldeles rätt !!! Det gäller bara att hitta någon man vågar säga det till, som kan ta emot det, och inte ha det som någon "gisslan" för framtida händelser, för mig som dessutom är paranoid är det jättesvårt ;-) //kram Bettan ( ang hantverkare så vill jag inte rekommendera Hinsan, du kan nämligen inte blogga där;-)

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Du och jag kan ha ett av de där "allvarligt-talat-samtalen" du vet, de samtalen som inträffar klockan 02.00 på natten efter en flaska rödtjut.

    Om bara några veckor kan vi ha många, många sådana.
    Så kan vi ta gisslan på varandra, so to speak!

    Kram till dig!

    SvaraRadera