lördag 12 januari 2013

Amen Gud asså, och Lite jävla deg på det:


Ful, sur, omålad och med skitigt hår. 
Det är så det blir om jag ska baka. 
Så vill ni väl inte att jag ska se ut ändå?


Väldigt snygga är våra nya.

En sån där dyrgrip, som säkert 
lagar extra goda boulabajsare. 

Många, många inhandlade. Till många, många blivande gäster!

Ännu mera shopping.
Att ni inte blir trötta på mig.
Eller det kanske ni blir.
Jag blir trött på mig själv i alla fall.

På all denna shopping. Alla dessa kastruller, grytor,
knivställ och ja allt skit man tydligen måste ha i ett
riktigt hem.

Senaste i shoppingväg blev ett 30-tal nya tallrikar,
en splitterny och på tok för dyr järngryta samt lite
annat småkrafs.

Men om man heter Carola så behöver man i alla fall inte
köpa nån flashig Kitchen Aid och dänga upp på köksbänken.

För er som inte vet:
- Kitchen Aid är en hiskelig apparatur
som man använder när man bakar.

Och för er som inte vet det heller:
- Jag kan inte baka.
Jag är liksom inte utrustad med det tålamodet.

Jävla deg, och äcklig smet och kletigt klet som liksom 
suger sig fast mellan fingrarna. För att inte tala om jävla
kakjävlar som inte alls blir som de på bilderna i Baktidningarna. 

Jag tror att de som gör de däringa tidningarna Photoshopar 
hela skiten innan de lägger ut det. För det kan väl ändå inte 
vara möjligt att nån verkligen kan baka sådär fint. Eller?





1 kommentar:

  1. Jag valde bort grytskrället...fick en billigare och massa annat :-) Men den ÄR för jäkla snygg...den rackarn! Goda boulabajsare det är jag helt övettygad om att det blir :-)

    Skit i bakandet, det finns å köpa! Jag är helt och fullt med på din linje, jag kan nämligen inte baka snyggt heller!

    Kram på dig!
    Lina

    SvaraRadera