fredag 11 oktober 2013

Ständig Längtan:

Små goa knubbiga Astridfötter...

...och små härligt tjocka Astridlår att gosa med!!
Jag kan få fysiskt ont i hjärtat när jag 
ser såna här bilder på min lilla flicka. 

Hon var ju så liten.
Hon var ju så go´ .
Hon var ju så underbar. 

Och jag vet att det var sista gången jag hade en liten baby. 
Och jag vill inte ha fler barn. Men det hjälps inte. Jag skulle 
så gärna vilja en gång till i alla fall. Fast jag inte vill ha fler barn. 
Ja, det är ju helt knasigt tänkt, det fattar jag.

Men om jag vore några år yngre. 
Då skulle jag ha haft fler barn.

Då skulle jag ha hotat, mutat, lockat och övertalat min man att det vore en underbar 
idé med en endaste liten prinsessa till (jo, för det skulle ju såklart bli en liten flicka till!).

Jag undrar om den här babylängtan någonsin går över?





2 kommentarer:

  1. Ja, du det undrar jag också när den där längtan går över....så fort man får se en sådan där gosig underbar baby så rycker det i livmodern och mammahjärtat slår volter!!!. Har två underbara barn en tjej och en kille på väg in i tonåren ( så ibland är de inte så underbara ;-)) och känner att jag absolut inte vill börja om med dagis och hela den svängen igen. Har lite knappt om tid också är ju 40+ men som sagt längtan efter att bli mamma igen den tycks aldrig gå över- ibland funderar jag på om det har något med att göra att man snart inte kan göra ett aktivt val längre? Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Går nog aldrig över ....känslan att vilja få flera små..♥:an...fast jag redan har lyckan att ha fått två ♡♥:)
    Kram, Susanne

    SvaraRadera