tisdag 8 oktober 2013

Födelsedag För Fin Farbror:



Imorgon fyller Tomas år.

Och då vill jag ju hylla och ära min
älskade, fina, fantastiska och tålmodige make.

Men nu är det ett problem
på inseglande här, förstår ni.

Tror ni att jag har köpt någon fin present?
Nä, just det. Det har jag INTE. Jag kan inte
komma på något. Han är lite… ja, lite kinkig är väl rätta ordet.

Jag skulle ju kunna köpa lite snygga underkläder till mig själv.
Och ge HONOM det i present. Då skulle ju han bli jätteglad.
Och förväntansfull som ett barn. Men vi ska ju gratulera
honom hela familjen tillsammans. Och vad säger man till
barnen om pappa får damunderkläder liksom?

Fler förslag:

- Kalsonger – tråkigt.
- Strumpor – ännu tråkigare.
- Lyxig choklad – det gillar han. Men han tänker ju på sitt midjemått.
- En fint inslagen hög med tråktidningen Trailer – jag totalvägrar.
- Middag ute på krogen – det känns inte som något extra.

Jamen ni SER ju problematiken.
Exakt VAD ska jag hitta på?
Förslag mottages tacksamt.

5 kommentarer:

  1. En resa, hemlig ort, bara Ni två! Inga bilköp som drar ut på tiden denna gång... Barnvakt?, jag ställer upp vett du!
    Hoppas Tomas får en fin födelsedag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Ett äventyr!! En fjällvandring, ett fallskärmshopp eller kanske en buggkurs ihop. Vad vet jag! Ge bort en upplevelse på något ni inte brukar göra tillsammans.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Är Tomas som jag går mjuka paket bort. Fetbort. Vi män är innerst inne pojkar som vill ha hårda paket eller åtminstone något pojkaktig, så kläder bör man undvika att ge bort. En underklädd fru är visserligen en mycket fin present men som sagt, barnen kommer bara att stöna -"Klä på dig, du är ju pinsam"

    Mitt förslag är några timmar på Race House i Malmö så ni kan köra gokart.
    Se vem av er som är bäst, snabbast och skickligast bakom ratten.
    Förloraren bjuder på middag efteråt.

    SvaraRadera
  4. Gokart lät roligt, gör det:) kram Johanna

    SvaraRadera
  5. ^j. Ni har så finfina förslag!
    Tack för tipsen.

    Jag gillar speciellt det där med barnvakten!! Tomas gillar nog det där med gokarten speciellt. Det är något med vuxna män och bilar. De BLIR liksom aldrig vuxna! HUR kan man tycka att gokart är kul? Men jag vet att han gillar det. Men det får INTE. Inte av MIG iallafall.

    Annars har han redan ringt och kommit med ett förslag som han tyckte var så bra så. Just hans förslag kan jag inte skriva ut. Jag kan bara konstatera att han har ingen brist på fantasi den gamle bocken!

    Hej Hopp o Ha Det Fint!!

    SvaraRadera