onsdag 2 oktober 2013

Rara Ärtor:


Jag älskar mina flickor så det gör ont...


...och ingen kan väl gissa att såna här...

...rara ärtor kan bråka så kaklet spricker och tapeterna krullar sig?

Ett tjutande illvrål
hörs från övervåningen:

– VEM har varit på MITT rum och ätit MINA
   kakor som JAG har gömt UNDER sängen??!!

15-åringen är arg och galen.

– INTE JAG!!, vrålar 5-åringen, och börjar storgråta.

Ja, vad ska man säga.

Varför gömmer man kakor under sängen?
Varför blir man arg?
Varför börjar man gråta om man är oskyldig?

Gissa vem som är advokat, domare
och åklagare i sådana här svåra fall?

Jag borde verkligen ha någon slags extra lön
eller åtminstone nått himla extra tillägg eller
påslag eller nåt, för sådana här svåra rättsliga tvister.


Så blir jag lite glad mitt i allt bråket! 
Att det bara är det som händer under 15-åringens säng. 
Jag tänker på min egen tid som barn. Och att jag gjorde 
helt andra saker under min säng. Så blir jag så glad 
över kakorna som tydligen göms därunder hennes säng!

1 kommentar: