fredag 25 oktober 2013

Lite Missförstånd Här – Lite Jobberi Där:



Alltså, apropå gårdagens inlägg:

Jag tänker ju inte göra 
slut med er precis just IDAG! 

Eller imorgon heller för den delen. 
Det var nog jag som var lite otydlig i gårdagens bloggeri. 
Men jag menar att jag KOMMER att göra slut så småningom. 
Jag tänkte bara att jag skulle säga det. Ifall ni ville veta det. 

Våra vägar KOMMER att skiljas åt. Så småningom. 
Fast inte precis just nu. Nu leker vi med varandra 
och har roligt så länge det varar. Eller hur!?


Idag är det fredag.
Igår var det torsdag.
Igår jobbade jag med allt möjligt.

Eller för att citera en god vän till mig:

”- Jag arbetar som entreprenör, det betyder 
    att man inte vet vad man håller på med”.

Just så är det för mig. 

Jag gör lite vad som helst. Jag säljer mig till högstbjudande liksom. 
Ja, typ som en lyxprostituerad eller kanske mer som en sämre gatflicka, 
eller vad vet jag. Men jag GILLAR det! Om man ska väl ändå hålla på med 
det man tycker om?!

Men visst, ibland kommer det över mig att jag kanske 
borde skaffa mig ett riktigt jobb. Ett sånt jobb där man 
börjar kl 9.00 varje morgon och har lunch och fika med 
kollegor. Och där man gör ungefär samma sak varje dag. 
Man får lika stor lön varje månad, och allt är bara inrutat 
och välordnat och vuxet helt enkelt.

Fast jag vet ju. Ett sånt 
liv är ingenting för mig. 

Jag gillar att göra lite inredningsjobb här. 
Slita och bära möbler där. Skruva lampor 
och måla lite. Shoppa inredning och komma 
med smarta förvaringslösningar till andra. 

Jag gillar också att göra lite olika fotojobb här och där. 
Ett och annat reportage till inredningsmagasin är ju också 
väldigt kul. Att skriva bokmanus och skicka in till förlag och 
slita sitt hår i förtvivlan är ju också något jag hyser en slags 
hatkärlek till. Ja, men ni fattar. 

Jag GILLAR att hatta runt och göra lite allt möjligt!
 

5 kommentarer:

  1. Låter härligt! Kram ♥
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Låter kul !!! Ha en bra helg.// FPB

    SvaraRadera
  3. Oooh Carola!!! Vad du skräms!!!! Jag hoppas att det dröjer innan "våra" vägar går åt skilda håll!!!...oj vad dramatiskt det lät...;)

    Jag tror ditt jobb med denna frihet passat som handen i handsken...frihet är frihet finns inte så många jobb med den fördelen!!!

    ha en trevlig helg!

    Kram AnkiPe

    SvaraRadera
  4. Hej där AnkiPe och alla andra trogna som skriver till mig!!

    Jag hoppas att ni läser detta. Det är NI och bara NI som får mig att vilja fortsätta. Det är ju så roligt när ni svarar mig! Tack för det!!

    Våra vägar kommer skiljas åt. Men just nu har jag lite lust igen. Jamen du vet hur det är, lite som mellan mens och ägglossning - ibland har man lust som fasiken och ibland är det bara allmänt kladdigt och bökigt och tröttsamt och ja, du fattar!

    Men jag tycker ju så mycket om er! Och mest gillar jag er som skriver till mig!!

    Ha det fint, kramar på er.
    Carola

    SvaraRadera
  5. Hoppas din "lust" håller länge ;)

    Kram AnkiPe

    SvaraRadera