onsdag 23 oktober 2013

Långt Äktenskap:

Jag har gjort någon slags bedrift.

Eller kanske är det mer min man som
gjort någon slags bedrift och borde få
diplom för lång och trogen (nåja) tjänst.

Vi har varit tillsammans i över 20 år.
Vi har varit gifta i 18 år och vi har bråkat
så många gånger så jag tappade räkningen
någonstans vid 100:e gången.

Men ändå, idag när en del skiljer sig och träffar nya stup i 
ett, så tänker jag att jag har ett litet tips att komma med. 

Om nu någon mot förmodan vill höra. 

Jag har funderat på vilka egenskaper som gör:

- Att man väljer varandra.
- Att man stannar kvar hos varandra.
- Att man framförallt fortfarande älskar varandra. 

Jag har då, i min helt ovetenskapliga lilla studie kommit fram 
till att det behövs endast TRE (3) ingredienser hos en man. 

Det behövs (i alla fall för mig):

- Intelligens 
- Humor 
- Välhängd som en travhäst

Lyckas du hitta en sådan man, ja 
då är liksom resten a pice of cake.

- Du får någon som du kan gnugga dina geniknölar emot.
- Du får någon som du kan ha himla roligt med.
- Du får någon som kan ge dig bra sex.

Tada! Vad mer kan man önska sig liksom.
Allt annat löser sig om man bara prickar in dessa enkla saker.

Nu blir säkert de som är torra som fnöske skitarga på mig!
Nu blir säkert de som är ovälhängda (nytt ord, jag vet!) skitarga på mig också!
Nu blir säkert de som är mindre intelligenta också skitarga, eller ja, de fattar ju 
ändå inte vad de läser!

Men det här är ju MINA parametrar och MIN måttstock. 
Jag bara kom med lite tips som har funkat finfint för MIG!

Så skäll nu inte på mig det första ni gör.


6 kommentarer:

  1. Bara en ynka liten fråga: var fan finns de?

    Trevlig dag!

    SvaraRadera
  2. Fniss!
    Ja, det är ju det som är det lite lustiga. De där finfina hingstarna de finns ofta, har jag märkt där man minst anar det.

    Jag och min man var allt annat en passa-ihop-bra när vi träffades. Och om det hade gått att satsa pengar på vårt förhållande hos ATG så hade oddsen varit under noll. Jag fick en del gliringar i början.

    Men det är DÅ och just DÅ som man måste lita på sin magkänsla. Jag lovar att om du bara "går utanför ramarna" så finns det finfina travhästar där du minst anar!

    Så: LYCKA TILL MED KÄRLEKEN!

    SvaraRadera
  3. Stämmer för oss oxå, varit tillsammans i 19 år och gifta i 11 år.

    SvaraRadera
  4. Härligt att du är tillbaka/Tina

    SvaraRadera
  5. Stämmer :-D ♥
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Precis...man ska gå efter SIN magkänsla :D

    Och vad förbaskat kul att du är tillbaka Carola ;)

    Kram AnkiPe

    SvaraRadera