söndag 6 oktober 2013

HelgHappening:

Ojsan.
Jag råkade glömma bort er. 
Förlåt.

Det ska ju såklart aldrig mer hända.

Men jisses, vad i hela friden ska jag blogga om då?
Ingen aning. Annars är ju kreativitet och att spruta 
ur mig ord inte mina svagaste punkter.

Men ja, just nu så här en lagom skön slapparsöndag 
så är det lite segt på den punkten. Men ni kanske kan 
nöja er med några "Det här har vi gjort i helgen bilder"! 

Duger det åt er?

Vi har varit på Apotekarns Trädgård i Simrishamn.
Har ni inte varit där? Mäh. Det MÅSTE ni!
Och den helt nyöppnade butiken bredvid...men gah!!
en sån fin liten pärla. Nyöppnat ställe av en skittrevlig
08:a. En riktig söderkis!

Apotekarn själv, ja alltså han Peter Englander, 
han har ett Olivträd utomhus! Fattar ni UTOMHUS!!


Sen åt vi ju den där 5-rättersmiddagen också. 
Som MELLAN rätterna dessutom serverade 
"smakneutraliserare" för gommen! Ehh? 
Typ 10-rätters innan vi var klara. 
Jag vaknade ju med en rap liksom.

Ja, så blev det då denna något stiffa outfit till 
kvällens övningar. Ibland är det bra med ofocus 
på kameran. Det blir liksom snyggast så!

Vi har varit och plockat äpplen hos vänner 
som äger en egen fet odling i Pomonadalen 
(bara namnet är ju underbart!). 
Det ligger i Rörum på Österlen. Massa äpplen 
har jag nu till fina dekorationer, tänkte jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar