fredag 4 oktober 2013

Dieter My Ass:




 
Svaret på allt!
5:2 diet.
My ass.

Det är ju bara SÅ ute!

Jag har det senaste:
360:5 diet.

360 dagar om året äter jag choklad.
5 dagar om året äter jag INTE choklad.

Ofta infaller de där INTE-dagarna när jag är sjuk.
Av nån konstig anledning. Det är ju tur. Jag är ju 
ändå sällan sugen på choklad när jag är sjuk.

Har du provat allt i dietväg, men ändå alltid misslyckats?
Då har du inte provat det här, serru. Det funkar alltid.

Du blir aldrig besviken på dig själv för att du misslyckas.
Dessutom som grädde på moset så finns det en massa positiva
sidoeffekter som icke skall föraktas med choklad:
- Det finns tröst i choklad.
- Det finns kärlek i choklad.
- Det finns energi i choklad.
- Det finns serotoninhöjande ämnen i choklad.

Serotonin är kroppens egna lyckohormoner.

Du blir tröstad.
Du får kärlek.
Du får energi.
Du blir lycklig!

Exakt VILKEN annan diet kan utlova det?

3 kommentarer:

  1. Carola...jag TROR varenda ORD du säger...för jag kör själv den dieten ;)

    Kram AnkiPe

    SvaraRadera
  2. Jag kör Cirkeldieten. Har uppfunnit den själv faktiskt. Äter bara runda saker.
    Drostes mörka choklad, munkar, pizza, bullar, tekakor, potatis. You name it! Allt som har formen av en cirkel eller åtminstone en rund form klämmer jag i mig. Det fungerar utmärkt.

    Det enda som inte är runt är jag. Några säger att jag har hög ämnesomsättning, andra att jag har mask. Själv vet jag bara att så länge inget rubbar mina cirklar mår jag bra

    SvaraRadera