fredag 31 maj 2013

Jag Oroar Mig:



Igår träffades vi för en riktig långsittning.
Jag och min ovärderlige hjälpare.



Här är den. Nådiga Luntan.Vi gick igenom delar av den igår.
Han kom med kloka inlägg.
Jag var tvungen och snora och snörvla lite.
Den kloke sitter still och väntar ut snorattacken.


Jag ängslar mig för er reaktion.
Att ni ska bli besvikna på mig.
Att jag inte uppfyller det som
ni förväntar er av mig.

Jamen såhär:
Ni vet ju att jag är i slutfasen av mitt bokmanus.
Sen är det tydligen en lååång väg innan det blir något.
OM det blir något. Jag kontaktade ett av alla förlag, för
att kolla lite hur och var och ja, hur det går till helt enkelt.

Såhär går det till:
Just det här förlaget fick in runt 5 000 manus per år!
Av denna jättehög så antar de 20-30 stycken.

Jamen för Guds skull!
Det är ju lättare att komma in i himmelriket än att få sitt manus antaget.
Hur kunde jag vara så NAIV och DUM i huvet att jag trodde att det
skulle gå?

Allvarligt talat:
Vad är det för FEL på mig? Va?
Varför utsätter jag mig för detta självplågeri.

Sen då.
Om jag mot all förmodan skulle komma
igenom det där lilla skittrånga nålsögat.
Då är det minst ett (1!) år innan den ges ut!

Jamen, jag ORKAR inte med sånt här.

Och det värsta av allt:
Jag kommer känna och tro att jag sviker er.
Ni som är mina fina och trogna supporters.
Ni som kanske förväntar er en fräck, rolig
och galen bok i samma stil som det ni läser här.
Och så får ni en helt annan historia i er hand när
ni öppnar första sidan sen. Då blir ni kanske besvikna
på mig. DET oroar jag mig för.



Till Dig Redaktör Calle, som gör det här för mig:
Jag kan inte med ord beskriva min
djupa tacksamhet för hjälpen jag får.

2 kommentarer:

  1. Det finns böcker man ögnar igenom å böcker man läser målar upp bilder personer dofter å gud vet vad ditt kapitel vi fick se är för mej en läsar bok en sån som kryper lite i skinnet kommer finnas ett djup som inte bloggen har på sammavis har ja rätt? Ja tror den kommer omfamnas väl vi må få vänta lite i alla prosedurer. Skulle d sitta nån trögis på förlaget som inte ser en guldklimp fåru skaffa en blogg till å länka till å släppa ett kapitel i veckan lr nått å spränga hela nätet för vanligt folk kommer höja den till skyarna d tror ja i vart fall

    SvaraRadera
  2. Den som väntar på något gott...!

    Håller tummarna för dig, fast jag vet egentligen att det inte kommer att bli några som helst problem. Det här är DIN grej!

    Kram kram!

    SvaraRadera