tisdag 28 maj 2013

Knockad och lite Groggy:


Det händer att jag kroknar. Att jag ramlar ihop i en liten blöt pöl.



Men jag reser mig på nio.

Vad trodde ni? Att jag skulle ge upp?
Nänä, jag håller bara på att lära mig:

Vilka man kan lita på.
Vilka som sträcker ut en hand.
Vilka som bär mig framåt.

Några dagars självömkan var vad jag behövde.
För jag HAR självinsikt. Jag vet att jag har en bräcklig själ.

Jag VET också att jag överreagerar.
Jag VET också att jag måste skaffa mig tjockare skinn om jag ska orka hålla på att skriva.
Jag VET också att jag måste lära mig hantera min sårbarhet bättre.
Jag VET också att jag älskar er (lite i alla fall!) ni som bär mig framåt när det gör ont.

En klok vän sa såhär till mig:
-         Jamen snälla du, om du ska skriva så att du
  tillfredställer alla. Då tillfredsställer du ingen!
  Då blir det så platt och tråkigt så då får du inga läsare alls.

Och lite så är det ju.
Om jag ska skriva blogginlägg som absolut ingen ska ta illa upp av.
Då kan jag lika gärna lägga ner det här med bloggeriet.

Då får jag ju inte svära när jag skriver. Det är kul att svära!
Inte heller får jag ju berätta saker jag har varit med om, för den
som har varit med kan ju ta illa upp. Jaha, men då får väl den som
varit med, och som bökar runt med sitt periskop i mitt skrev när vi
dansar sluta upp med det, dårå.

Och inte heller får jag skriva om den som serverar äckliga
blaskgroggar och kanske borde gå en bartenderutbildning.
Och kanske en charmkurs när den sura ändå sitter i skolbänken.

Jag får i så fall inte heller skriva om den som ringer mig och säger
elaka saker och kanske borde den som ringer tänka på hur de sagda
orden landar i mottagarens huvud.

Så hur ska vi ha det?:

Ska vi ha en blogg som är slätstruken och snäll – som snart ingen kommer att läsa.
Eller:
Ska vi ha en ärlig blogg som inte är så himla snäll – men som har 15 000 läsare varje månad.

Va? Va? Va?

7 kommentarer:

  1. Skriiiiiiv!!! Fasen va du är bra!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Äntligen! Ho är tebax!! Skriv så d glöder å roa oss har glutta vareviga da så ida blire lite lättare att gno runt här hemma

    SvaraRadera
  3. Vi vill ha din blogg precis som den är och inga undantag .
    Telefonsamtals människan kan sluta läsa om det berör den så .

    Tack för att du är tillbaka !

    Kram Tessan

    SvaraRadera
  4. Nu jävlar tar du o skärper dig!! Du e en underbar människa o jag älskar din blogg!! Jag nästan spyr av avundsjuka ibland när ja läser den.. Jag vill oxå ha allt det där som du har!! Men inte för en sekund.. Inte en enda sekund missunnar jag dig allt detta!! Jag vet oxå att inga pengar i världen kan få bort din dåliga självkänsla!! Spelar ingen roll att du har dessa dyra fina jeans.. dyra fina saker.. Du är lite trasig där inne.. Precis som jag:-) vissa av oss trasiga människor tar längre tid på sig att lagas. Allt har sin tid o till slut så lär vi oss leva med det förflutna<3

    SvaraRadera
  5. Äntligen! Har saknat dig.

    Tack för att du är tillbaka!

    Kram FB Lindesberg

    SvaraRadera
  6. You are back- yiiihaaa/Tina

    SvaraRadera