fredag 10 maj 2013

Vad GÖR Du Hela Dagarna:




Så olika vi ser på saker.

Jag hade ett mycket trevligt hemmahosbesök häromdagen.
 Av en inredare som därmed jobbar i samma skrå som jag själv. 
Hon blev lite tappa hakan förvånad över hur mycket jag har hunnit 
med här hemma. Jag får en massa positiv respons och beröm. 
Jag blir så glad! 

Och det är DÅ jag inser hur olika människor är. 
Denna själv mycket duktiga inredare inser direkt 
vilket hästjobb det ligger bakom allt mitt arbete. 

Jag bugar och tackar. 
För det ÄR ett jädra slitjobb att jobba som inredare. 
Allt annat är bara bullshit. Det är väldigt lite puffa och 
piffa med kuddar och väldigt mycket bära, skruva, packa 
och flytta möbler. Men det är kul också!!
Men i alla fall. Så hade jag ett annat besök för ett tag sedan. 
Också väldigt trevligt MEN helt annorlunda. 

Frågor som:

-         Så du tar inga inredningsuppdrag just nu då för att du har fullt upp med det här?
-         Men vad GÖR du hela dagarna dårå?

Jag blir lite full i skratt. 
Vad jag GÖR hela dagarna? 
Jo det ska jag tala om:

-         Jag inreder 350 kvm helt oinredd bostadsyta.
-         Jag köper ett helt nytt bohag till fem personer. Allt från bäddmadrasser, tandborstmuggar, fönsterlampor, strykjärn, galgar, stekpannor, kastruller, osthyvlar, hyllsystem, toarullshållare plus allt det vanliga i möbelväg som jag inte pallar att rabbla upp. Ja, du vet soffor, sängar, skåp, bord och stolar och sånt.
-         Jag spikar tavlor, målar möbler, skruvar upp lampor och syr (nä, nu ljög jag).
-         Jag mäter, planerar, ritar upp, åker runt och kollar i butiker och mäter igen.
-         Jag prutar, förhandlar, diskuterar och hämtar upp antika saker.
-         Jag diskuterar färgval med målare, planerar el med elektriker, snackar med byggare.
-         Jag planerar en trädgård och handlar alla träd, plantor och buskar till den.
-         Jag har de senaste 8 månaderna också lyckats klämma ur mig en hel bok om 400 000 tangentnedslag. En normal bok innehåller mellan 200 000 till 600 000 tangentnedslag.
-         Jag tar hand om tre barn med allt från tonårshormonsdramor till obstinat 5-åringstjateri.

Men ja, annars så gör jag INGENTING! Vad gör du själv?

Allt det där sa jag INTE. Det är liksom ingen idé att prata för döva öron. Jag bara ler stelt med hela ansiktet. Och skrattar bort det. Varför bränna energi på sånt.

2 kommentarer:

  1. ....och du bloggar .

    Jag tackar för din blogg , den har både humor , sorg och glädje .
    Det är så jäkla skönt att läsa en blogg om livet som inte gör allt så sockersött .

    Tack .

    SvaraRadera
  2. Instämmer :-) Ha en härligt weekend <3

    SvaraRadera