torsdag 30 maj 2013

Tjohoo Vad Stålar Jag Bränner:


Nu ni: nu blir ni alldeles prilliga! Ser ni det fina kakfatet? 
Det har jag som smyckeförvaring. Och den fina silver-
samovaren kan man ha hårsnoddar i. Eller nåt.


Stora svarta korgar (jo de ÄR svarta) till toapapper och fultidningar.

En överfet 2 meter stor spegel. Och så det dyra handfatet.

Men det kräver ju en del svartjobb också.


Jag har gjort av med så mycket
pengar så nu blir ni tokiga på mig.

Eller ja, inte alla. De allra flesta, för att inte säga 99 % av er.
Ni fattar ju. Ni fattar ju ord som ironi och sarkasm.

Och att om man på allvar tror att Jante finns.
Då ska man inte bo i vår värld. Då ska man
kanske bo i en stat där ingen får äga eller tjäna
mer än någon annan. Undra om de som bor där är lyckliga?

Skit samma.
JAG har i alla fall handlat arslet av mig på saker.
Så du som är känslig eller du som gillar Jante:
Sluta Genast Läsa.

För nu ska jag ta med er på en liten shoppingresa så ni blir alldeles prilliga.
Bara för att retas lite med er som blir tokiga på mig.
Och bara för att roa er som fattar det roliga i det hela.

Jag har köpt kranar till badrummet för 3 700 kr styck. Jo, det är sant.
Och det bara till handfatet. Själva handfatet kostade 27 000 kr. Härligt va!

Sen köpte jag belysning till badrummet för 10 000 tals kronor.
Och jag handlade en jädra massa svindyra krämer, oljor och ja
massor av kul prylar. Silverskålar att lägga hårsnoddar i, och
maffiga stora – och såklart dyyyra svarta korgar att lägga
skithuspappret i.
Fler korgar till Tomas toalettlektyr som han hävdar måste finnas i ett badrum.
Alltså läsa måste man väl inte göra där? Och om man nu måste läsa där, så kan
man ju läsa något snyggt. Ett fint Inredningsmagasin som ser lyxigt och dyrt ut.

Det fattar inte Tomas. Han lägger in Trailer!? Det förstör ju hela imagen av mitt coola badrum. En tidning om LASTBILAR? Vilken vettig människa KÖPER ens en tidning om lastbilar?! Sånt skit kan han väl ha i förrådet eller nåt.

Det är då när jag går där i mitt ascoola badrum som jag kommer ihåg han som jag hade ett förhållande med för länge sedan. Han hette Jante. Idag minns jag inte ens vem han var, den där Jante. Och om jag känner nån som heter Jante idag så vill jag säga till dig Jante:

-         Jag har ingen tid och lust med dig.

Jag har ju som sagt varit sambo med Jante en gång. Men jag gjorde slut med honom.

Jag bara tog honom i nackskinnet och byxbaken,
öppnade dörren och hivade ut honom.
Lätt som en plätt var det.
Ibland försöker han få mig tillbaka.
Det lyckas aldrig.


Och hörni: Jag lovar att jag ska lägga ut fina 
Före och Efterbilder på hela badrummet. Snart.


5 kommentarer:

  1. UNDERBART!!!!!:=)

    Welcome back ;) Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Som vanligt så sticker det till lite av avundjuka;-) jag vill oxå!! Men det som sticker mest är fulkontakterna som JAG har, och inte DU!! Tänkte inte på det i vårat lilla torp.. Det är det som skiljer en inredningsarkitekt från en hobby inredare. Suck.. Kommer naturligtvis få byta dessa efter som rubriken fulkontakter fastnat i skallen! Nå väl, jag älskar iallafall din blogg och DIG.. På mitt sätt då såklart..:-) kram

    SvaraRadera
  3. Du är grädden på moset i min vardag! Kan nästan se dej framför mej lite frustande hackande på tangenterna idag mä pillimarisk blick å ett litet hånflin i mungipan! Me like ö lot !

    SvaraRadera
  4. Jag tror att jag ibland glömmer TACKA er för att ni skriver så helt underbart till mig!!
    TACK TACK TACK! Jag ryser av välbehag över era ord!

    Du som skrev om fulkontakter: Ett tips, alla vanliga större bygghandlare typ Bauhaus och såna har "finkontakter" till "fulkontaktpris". Det är det jag har köpt. Det är deras ordinarie sortiment så du kan byta en här och där när pengarna trillar in. Ta dem som syns mest först! Du kommer bli galet nöjd. En sån liten detalj GÖR verkligen hela finishen! Lycka till, vem du än är!!

    SvaraRadera