fredag 3 maj 2013

Det Klibbar Fast:



Jag hade en liten dispyt med
en butiksägare häromdagen.

Absolut inget allvarligt.

Diskussionen fördes på mejl. 
Egentligen var allt ett missförstånd då han hade trott att jag 
skulle beställa en hög med varor som han sen i sin tur redan 
skickat iväg för att tillverkas. 

Men i mejlen mellan oss så står det klart och tydligt att han ville 
att jag skulle höra av mig senast fredag om hur jag ville göra. 
Jag hörde av mig redan igår – torsdag. Jag tackade för hans 
engagemang men berättade också att jag hoppade denna gång 
för att jag hittat ett annat alternativ. 

Ok. Gott så. 

Men så börjar han mejldiskutera med mig. Han tycker att jag måste 
betala eftersom han ju redan gjort en beställning. Jag hänvisade i 
vänliga ord till vår mejlkonversation och att vi bestämt fredag men 
att jag hört av mig en dag innan för att han skulle veta i riktigt god tid.

Det spelar ingen roll att jag inte har orsakat det här. 
Eller att jag är aldrig så oskyldig. Det känns obehagligt. 
Jag tycker verkligen väldigt väldigt illa om att ha tråkiga 
diskussioner eller små dispyter med människor. 
Det stannar kvar i mig i flera dagar.

Nu tänker du säkert:
Att jag verkar ju ha skinn på näsan. 
Sånt här trams bekommer väl inte mig.

Men serru, det är JUST det som det gör!

Jag ryser av obehag och jag lyckas inte bli av med olustkänslan. 
Inte ens när hans sista mejl kom där han bad om ursäkt och att 
det var han själv som missförstått alltihop. Det spelar ingen roll 
för min del. Skadan och olustkänslan har redan satt sig, om du 
fattar vad jag menar.

Jag tycker sånt här är jättejobbigt. 
Jag kan till och med försöka mig på att ta en extra lång dusch 
för att liksom försöka TVÄTTA bort det obehagliga. Som om nu DET 
skulle funka! Gärna med extra vassa skrubbhandskar i duschen 
också. Som om det obehagliga klibbade sig fast direkt i skinnet. 
Fattar ni?

Jag skulle nog behöva terapi för att lära mig att låta sånt här rinna 
av mig som vatten på gås. Men nänä, här rinner det där jädra gåsvattnet 
rätt in i själen istället. Som nåt gammalt avloppsrör som sprungit läck och 
nu pumpar smutsvatten rätt in. Rätt in i min själ! 

Men VARFÖR kan jag inte bara rycka på axlarna och tänka att shit happens.

2 kommentarer:

  1. Du är precis som mej eller jag precis som dej! Har exakt samma problem. Kan älta saker i dagar när nått liknade har hänt. Kan liksom inte bara släppa det.
    // Jenny
    P.s Hoppas du "släppt" det nu och kan njuta av lite helg! D.s

    SvaraRadera
  2. Hej där!

    Det klibbar allt lite än.
    Jag måste nog duscha mer. Och längre.

    Kram C

    SvaraRadera