onsdag 22 maj 2013

Stort Jobb - Big Förfrågan – Dum i Huvet:



Jag fick en stor fet 
förfrågan alldeles nyss. 
 
Om att inreda nyproducerade 
lägenheter och villor.

Och det är ju roligt.
Och det ska man vara glad för.
Och det ska man vara tacksam för.
Och allt det där.

Kanske ska man till och med vara både kåt, glad och tacksam.

Men jag är ju - eller jag har ju blivit,
lite som Ferdinand på sistone:

Jag vill ju mest bara sitta här hemma och lukta
på mina blommor under min korkek.

Fast just DET vill jag inte. 
Lukta på några blommor.

Jag vill mer bara sitta här med mina älskade bokstäver
och skriva. Och skriva. Och skriva. Och DET tjänar man
inte en fucking krona på. Inte just det jag håller på med nu i alla fall. 

Jag tar gärna mindre jobb just nu. 
Men här snackar vi månader.  

Så om jag då säger:
Tack, men nej tack, åt det här andra jättejobbet
så antar jag att jag inte vill tjäna några pengar. 
 
Är det inte så man får tolka det?

Det måste ju på allvar betyda att det är nåt big fel i mitt huvud.
Vill inte alla normala människor tjäna pengar.
Varför vill då jag bara hålla på och äckel-olla mig med bokstäver?
Va!?

1 kommentar: