onsdag 5 december 2012

Storshopping:


Jag gillar den här lite ljust brända känslan i interiörer.


Jag gillar knappstoppningen i soffan. Och jag gillar hon som sitter i den också.

Små coola pallar eller kanske små sidebord.

Gillar...eller nä, kanske inte. Lite to much.

Gillar också stolen jag håller i. Kolla handtaget på ryggen.

Åsså hon som har samma Dagens Outfit everyday. Har människan inga andra kläder?

Fina utemöbler till loungeverandan.

Soffbenen och knapparna. Superfint och superfina färger tillsammans.

Jag har varit på besök i ett coolt showroom och
handlat möbler och prylar för obscena summor.

Vi åkte tillsammans jag och en trevlig kollega - 
Anna-Karin, som driver CanCan Interiör. 
Föresten har hon en webbutik med det där lilla 
extra som är så svårt att hitta någon annanstans. 
Kolla in hennes butik. http://cancaninterior.com/

Jag kollar in prylar i showroomet för en kunds räkning.
(Jaja, och kanske lite för min egen del, dårå).

Ja, jag vet att det är mycket snack om shopping och stålar här just nu.
Men det är tyvärr mitt liv. Det låter kanske flashigt för dig som läser.
Men glöm din dröm.

Den drömmen är som den där dyra chokladen som man kan äta till frukost,
lunch och middag. Den står en ganska snart upp i halsen. Men i alla fall.

Nu har jag då handlat en massa skitcoola prylar.

På stället – där som jag var.
Dit är det nästan tre timmar i bil.
Men de har massor av fina prylar.
Det får jag ju ge dem.

Jag var ju där som inköpare och gick runt i deras
feta utställningshallar och pekade med hela handen.

-         Ahh! Du handlar för så mycket! Men då kör vi såklart hem det åt dig.
-         Tack. Tack.

Ja, men nån nytta ska man väl ändå ha
av allt det här tröttsamma handleriet överallt.

3 kommentarer:

  1. Jag behöver en ny soffa men jag orkar inte ens ta mig i kragen och skafta runt och kolla. Det enda jag åstadkommit hittills är att med tumstocken konstatera att den bör vara 340-360 bred och att slinka in och hämta en katalog på Bolia nere på hörnet. Tänk så olika man kan vara.
    Hojta till om du har vägarna förbi hufvudstaden så kanske du kan lösa det åt mig! :)

    SvaraRadera
  2. Tack för rekomendation och länk <3 Det var en intensiv prat resa :-)
    Jag har länkat till din blogg få se om nya läsare dyker upp från CanCan bloggen :-)

    SvaraRadera
  3. Artwood? Jag vill OCKSÅ SHOPPA LOSS!!! :-)

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera