tisdag 4 december 2012

Rich Bitch Shopping:


En hel drös med...


...nya dricksglas blev inhandlade.

Två nya feta soffor och en hög med varma sköna renfällar fick följa med hem.

Några finfina svarta brickbord är inköpta.

Samt lite rassel och Blingbling också.

Jag håller på. Ändå.

Med tanke på mitt inlägg om
min shoppingtrötthet häromdagen.

Jo, den finns kvar den där tröttheten.
Och den är fortfarande lika stark.
Den där olusten över att handla.
Men jag måste ju.

Handla inredning.
Handla möbler.
Handla porslin.
Handla glas.
Handla utemöbler.
Handla strykjärn.
Och en jädra massa annat.
Det är inte roligt. Det är skitjobbigt.

Hur kan man vilja vara en lyxlirare som tillbringar
sina dagar med att fixa sina naglar, fixa sitt hår,
luncha med nån shopaholic-väninna och gå loss
med svarta Visakortet.
Shit. Jag håller på att spy på skiten.

Ge mig en rekorderlig bonnauktion eller åtminstone en liten
lagom antikbutik. Gärna en som drivs av ett äldre par.

Såna som skiter fullständigt i hur jag
ser ut när jag stegar in i deras lilla butik.
Som jag älskar såna ställen.
Doften.
Atmosfären.
Känslan.


2 kommentarer:

  1. Så vrålsnyggt med renskinn...men ack så man får städa! Sitt inte på dem! Men snyggt, snyggt, snyggt att se på...absolut :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Thanks to my father who told me regarding this web site, this web site is genuinely
    remarkable.

    My website :: property

    SvaraRadera