lördag 8 december 2012

Fotoutställning o Horny Bögar:



Jag var på Birgitta Wallin Olssons 
fotoutställning som hon har i en klosterkyrka. 

Ni vet, hon fotografen som klippte och klistrade ihop en bild 
av en naken Camilla Henemark på ett bord med pizza över hela sig. 

Över Camilla står snuskkungen & company och slafsar i sig. 
På golvet nedanför sitter stelopererade Silvia och gnuggar bort en nazisymbol.
Jaja, den bilden har ni väl alla sett vid det här laget, gissar jag. 

Men det var alla andra bilder på utställningen som fångade mig. 
De mer seriösa, eller vad man ska säga.

Hennes utställning går ut på hur galna dessa muslimer är 
när det gäller sin syn på homosexualitet. Trodde jag. 

Men som jag fick mig ett raskt uppvaknande. 
Som om kristna, katoliker, judar eller några andra är så himla mycket bättre. 

Kristendomen betedde sig på samma vis mot gaypeople för inte alltför länge sedan. 
Och gör ibland fortfarande.

Ett foto visar en massa svartmuskiga och nakna män som kopulerar 
som grisar i lera och är allmänt vidriga. Varför en sådan bild? 
Jo, tydligen för att det är så delar av världen ser på bögar. 
Som om de skulle vara mer horny än andra.

De här bilderna gjorde mig ledsen på riktigt. 
Jag har flera gaypeople som vänner. Det gör mig ont när jag tänker på 
att de ibland mörkar lite med sin läggning. För enkelhetens skull. 

Jamen shit alltså, har vi inte kommit längre. 
Hoppas fotografens utställning ger oss alla 
och envar som behöver det, ett rejält uppvaknande 
och en rejäl knäpp på näsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar