torsdag 26 september 2013

Trosorna Ut Och In:



Exakt SÅ HÄR ska det se ut med etiketten tryckt på tyget...

...eller möjligtvis SÅ HÄR, etiketten påsydd på UTSIDAN! 
Exakt HUR SVÅRT KAN DET VARA?

Jag tränade på SATS City förut.
Nu tränar jag på SATS Entré.
Det här utspelade sig på SATS City.

Så är jag då på gymmet.
Jag står och byter om. 
Har bara trosor på mig. 

En mycket stilig dam påpekar hövligt att jag har underbyxorna ut och in.

Ja, och jag pratar ju först och tänker sen.
Ibland i alla fall. Så jag säger glatt:

-         Vet du, jag har nästan alltid trosorna ut och in. Jag är så trött på alla 
       himla lappar och etiketter som skaver och killar i brallan jämt!
-         Eh… oj, säger den lätt chockade damen. Hon ser helt paff ut.
-         Det fungerar hur bra som helst, försäkrar jag oblygt.
-         Men vilken bra idé. Åh, det ska jag också börja göra. 
       Jag är OCKSÅ så trött på alla dessa skavande lappar, säger damen. 
       Tack för tipset!

Jamen, ni vet väl själva hur det är med dessa idiotlappar i brallorna? 

Man kan ju bli galen på alla dessa lappar som nån har sytt ditt 
MITT på trosan och MITT därbak och dessutom gjort det på INSIDAN?

Va? Va? Va? 

Hur i hela friden kan trosdesigners (om det nu finns såna) vara så urbota 
korkade att de sätter den där? Varför inte sy fast den på UTSIDAN av trosan. 
Och i samma färg som tyget. Så kan man ju bara klippa bort den och så gör det 
ju ingenting om det blir skav av det bortklippta, för det sitter ju på UTSIDAN!

För Guds skull! Jag tror jag ska bli trosdesignare i mitt nästa liv.

Jaja, nu halkade jag visst av banan här. 
Jag skulle ju berätta om mig och damen. 
Men jag blir ju så upprörd över såna här 
verkliga och stora världsproblem som liksom 
kan sänka en hel dag. För att man hela dagen 
går och känner hur den där äckliga lilla lappen 
retfullt dinglar lite hit och dit mellan skinkorna 
när man går. Va? Ska det verkligen vara så!

Men åter till damen då:

Så blir vi liksom lite kompisar, jag och damen. 
Vi pratar trosor, barn, jobb och träning.
Vi pratar länge om ditt och datt. 

Hon berättar att hon arbetar som advokat. 
Hon är väldigt långt från min värld, liksom.
Jag berättar vad jag gör och jag ger henne 
mitt visitkort. (Kunder kan man ju ragga på 
de mest udda ställen, liksom!).

Så såg jag henne på stan häromdagen. 

Hon svischade förbi i en lång dyyr (jo, sånt syns!) kappa. 
Hennes hår är stylat i en perfekt frissa. Klackarna smattrar 
effektivt i gatan. Hon har viktiga portföljen i dyra skinnet 
hängandes på axeln.

Hon ser inte mig, för jag sitter inne på 
Lilla Kafferosteriet och fikar i godan ro.

Hon ser väldigt viktig ut.
Hon ser väldigt dyr ut.
Hon ser väldigt respektingivande ut också.

Jag småskrattar lite för mig själv.

För jag VET ju att denna respektingivande
dam antagligen har trosorna ut och in.

Häpp liksom!

1 kommentar:

  1. Hahaha...ja sådana hemlisar är allt sköööna ;)

    Kram AnkiPe

    SvaraRadera