tisdag 3 september 2013

NyMålat:

Ja, jag vet. Det är så fult så att klockorna stannar...

...men jag målade om hela den fula marmorpjäsen...

...i en mörkt grå helt matt färg. Fint blev det!!

Det behövs lite varma toner för att lätta upp det mörka. Trä blir alltid snyggt.
Våran öppna spis var i en ful billighetsmarmor. 
Jamen ni vet, en sån där hiskelig 80-talshistoria. 

Men nu så är det up to date! 

Förresten är våra fönsterbänkar i samma fula marmor. 
Men snart ska de få sig en släng med penseln. Gammal 
fin marmor är ju helt underbar. Men den här ljusa billiga 
tjafsmarmorn som till och med SER billig och ful ut. 
Ja, jag står bara inte ut!!


Ps. Du undrar varför jag inte bloggade något åt dig igår? 
Jo, det undrar du visst det! Vi hade problem med alla våra 
datorer i hela huset här igår. 
Fattar ni vilken total KATASTROF det är för två tonåringar?!! 
De hade ju nästan en nära-döden-upplevelse här. Utan datorn 
i typ 15 timmar. Jamen det GÅR ju nästan inte att leva då.





4 kommentarer:

  1. Blev snyggt Carola :) Kram
    Susanne Sandström

    SvaraRadera
  2. Superfint, fick lite inspiration!

    SvaraRadera
  3. Lite skillnad du frun! Tydligt att du vet vad du pysslar med :-)
    Skitsnyggt!

    Lina

    SvaraRadera
  4. Åh, mycket snyggt! Du kan du!!!
    Ja jag saknade inlägg igår, har ju blivit en rutin och gå in och kolla din blogg ;-)
    Ps hoppas döttrarna hämtat sig :-)/ Tina

    SvaraRadera