måndag 9 september 2013

Banta Bort Förståndet:



Alltså när jag ska banta några kilo – varför
behöver man alltid banta några kilo, förresten?

Hur som helst.
Det är då det är som om Hin Håle flyger i mig.
Bara jag börjar tänka tanken om det där jädra
banteriet, så händer det magiska. Direkt.

Jag blir toksugen på allt 
det där som jag INTE ska äta.

Sen, om jag mot förmodan lyckas klämma 
ett par tre kilo. Vet ni vad jag gör då?

Jo, då B-E-L-Ö-N-A-R jag mig!?

 Med något.

Och det där N-Å-G-O-T är
alltid något som jag inte borde äta.

Det är ett evighetslångt
moment 22 över alltihop.

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där :( Förstår inte varför man har detta beteende...varför kan det inte vara enkelt...???

    // AnkiPe

    SvaraRadera
  2. Ja, eller hur!
    Varför kan det inte vara enkelt.
    Detta ständiga på-och-av-beteende.
    Äta lite, banta lite, äta mycket, banta mycket. Evighetsprojekt juh.

    Vi som håller på så här. Vi är väl iallafall värda en chokladbit va?

    SvaraRadera