söndag 1 september 2013

Nu Kommer Det Lite Blogg:



Jag har inte bloggat i dag.
För att jag inte har pallat 
och inte haft lust, helt enkelt.

Men så gick jag in och kollade statistiken.
Och så ser jag ju att ni troget går in här i alla fall.
Fast jag inte har skrivit något till er.
Och så får jag så dåligt samvete för det.
Så ja, jag skriver väl en liten trudelutt till er. 
Just because.

Det blir en liten söt sak om min morgondag.
En söt liten sak, som går såhäringa dårå:

Ni vet hur man har sina vänner till olika saker.

Ja, jag vet, det låter kanske som om jag
utnyttjar mina vänner, när jag skriver att
jag har dem till olika saker.

Men jag menar såhär:
Jag har till exempel vänner som jag shoppar ihop med. Sen har jag andra vänner som jag gärna pratar med, när det behövs pratas om livets allvar. Sen har jag ytterliggare andra vänner som är goa och glada och som jag fikar och träffas på andra sätt med. Sen har jag andra vänner som jag…ja, ni fattar.

Och då, när jag tänker på mina olika vänner och allt som jag har då känner jag mig så rik. Så in i bängen rik!!

Som imorgon. Imorgon ska jag träffa en vän. En vän som jag inte har sett på länge. På alldeles för länge faktiskt. Och jag saknar henne. Hon är sådär likeable som det heter på engelska. Ja, det kan väl närmast översättas med omtyckningsbar – ja, och det är ju inget ord. Men ni fattar vad jag menar. Och ni vet ju också hur jag gillar att hitta på nya ord!




4 kommentarer:

  1. så sant visst har man olika vänner! det är så skönt- Ha en bra kväll
    och en härlig måndag.// FPB

    SvaraRadera
  2. Så sant...det blir så automatiskt...att man gör det med en vän och det andra med en annan vän...och det är väl tur det :)

    Kram AnkiPe

    SvaraRadera
  3. Ni är så kloka mina fina bloggläsare! Tack för att ni skriver till mig! Jag blir ju så barnsligt glad av det!

    Fast den sista kommentaren: Ytterligare med massa frågetecken den fattar jag inte riktigt. Är det felstavningen eller är det jag som är ovanligt intehängamedaktig kanske.

    Jaha. Hursomhelst Hej Hopp o Ha En Fin Dag Alla!!!

    SvaraRadera