lördag 24 augusti 2013

Viktiga Lördag:

Plantering är viktigt!

Idag är det lördag.

Idag ska jag göra 
viktiga saker hela dagen. 

Jag är ju en viktig och upptagen person som bara 
har viktiga och fina uppdrag och saker att göra.

Dagen ska börja med att äta choklad - Jamen såklart! 
Man KAN inte börja en dag som dessutom är en lördag UTAN choklad, det fattar ni väl!

Jag ska plantera en hel hög med fina vita ljung till våra krukor ute.
Sen ska jag och min älskade man ta med vår Lilla Ljuvel och gå ut på Ystad.

Vi ska strosa runt. Vi ska gå på lördagsloppisen på torget. 
Vi ska handla den där svindyra och svingoda osten av den  
schweiziske osthandlaren. Vi ska handla lite fint på torghandeln. 

Vi ska såklart käka lite goda danska smörrebröd. Vi ska köpa tidningen. 
Vi ska gå hem och sätta oss i solen och läsa. Kanske kan vi somna till 
en stund. 

Vi ska fixa till oss framåt kvällen och åka på en stor och härlig jättefest ikväll. 
Över 60 personer är bjudna. Och vi är en del av dem! Äta gott ska vi. Och dricka gott - alltså med alkohol för mig. Tomas får väl köra, eller hur?

Vi ska ta med presenterna i bilen och vi ska såklart cabba ner innan. 
Och såklart ta på hatten!

Ja, du ser! En otroligt viktig dag.
Jag SA ju det!!

1 kommentar:

  1. Njut av din/er VIKTIGA:))) lördag. Hoppas att solen lyser på er en sån här viktig dag.

    SvaraRadera