måndag 19 augusti 2013

Skolstart För Ljuvelen:

 
Det går för fort!

I morse började den 
lilla Ljuvelen skolan. 

Hon var så strålande lycklig! 
Hon hade valt sina kläder med omsorg kvällen innan.
Hon hade packat sina saker i ryggsäcken.
Hon hade instruerat mig vad jag fick och inte fick göra.
(Att hålla i handen var uteslutet!)

Hennes mamma tycker att det är alldeles för tidigt. 
Jag vet ju att det är sista gången jag får uppleva 
allt det här. 

15-åringen är redan en självständig, vild och härlig tjej. 
13-åringen är en eftertänksam, klok och vacker flicka. 

Och det är ju bra. 
Och det är ju så det ska vara. 
Och det är ju inte så att jag önskar att de ska hålla mig i handen alltid. 

Men nu har vi ju bara den sista lilla Ljuvelen kvar. 
Den sista lilla karamellen. Det går så fort. Jag vill 
inte att hon ska börja skolan. Jag vill att hon och 
jag ska göra små utflykter. Jag vill att hon ska vara tre år igen.

Jag står nästan inte ut med tanken på 
att vi aldrig mer ska ha en liten flicka igen.

2 kommentarer:

  1. Visst är det märkligt!? Här ska det tas körkort, alltså...ja, fort går det, och alldeles för fort dessutom! Lite bra är det ju dock, att ha privatchaufför någon gång i början på nästa år!

    Kram Lina

    SvaraRadera