torsdag 8 augusti 2013

Häpp! Som Jag Skojar Med Mig:


Mitt livselixir! Det GÅR inte att leva utan.


Ibland gömmer jag lite choklad här och där.
I nån byrålåda på kontoret. Eller mellan några pärmar.
Eller kanske bakom nån gammal sillburk i kylskåpet.

Sen när jag som en galen beroende och addict river och
rotar runt för att hitta den åtråvädra drogen, när den är slut
på sitt vanliga ställe, så överraskas jag av att det ligger
en liten ruta här och där, som jag har glömt att jag har gömt liksom.

Och då kan jag tänka: men Carola som du luras och överraskar dig själv!
Och så blir jag så glad och tacksam till mig själv som har gömt chokladen åt mig.
                                                                                                                            
Tack snälla Carola, vad du är omtänksam!
Du är allt en riktigt bra och fin vän du!

Tyvärr så klämmer jag en (1!) sån här om dagen i snitt.
Ja, jag vet!! Jag borde skärpa mig. Men jag har hört
någonstans att choklad är bra mot stress, taskigt morgonhumör,
potenshöjande (kanske DET inte just påverkar mig), och att det är
allmänt bra för humöret. Eller kanske är det jag som sagt alla de
här hittepåsakerna! Men det LÅTER ju bra i alla fall.

2 kommentarer:

  1. En om dagen?!! Nu surar din släkting tandhygienisten till;-)! Godis är inte bra för dina tänder ju..! Lördagsgodis vart tog det vägen?;-)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Jag tror dig att choklad är bra för det du skrev...då kan jag fortsätta äta ;)

    Kram AnkiPe

    SvaraRadera