lördag 10 augusti 2013

Saker Som Inte Får Sägas:




Jag SKA inte säga det...


Jag SKA inte säga det...
Jag SKA inte säga det!
 
Vi var på fin tillställning.
Till töckna däringa fint folk.

Så var vi först på mingel - (eller kanske var det vingel)-fest.
Där ska man säga rätt saker. Det är viktigt att säga rätt saker.
Och att ha skor på sig inomhus. Gud förbjude om du tar av dig skorna.
Eller om du gör nåt annat som man inte får eller inte bör göra. Ja ja.

Fast det är då som själve fan flyger i mig.
När vi står där med det dyra kristallglaset i handen.
Och skålar och nickar trevligt åt höger och vänster.
Vi klirrar med den där svindyra champagnen som 
kanske är direktimporterad och allt.
Det är då jag får sån lust att säga fel saker.

Jag måste prata med mig själv så jag inte säger helt galna saker som:
-         Nä men serru, apropå ingenting så tycker jag att bakifrån inte är så tokigt ändå.

Eller kanske säger jag:
-         Hotellsex är klart underskattat!

Det blir sån oväntad stämning då.

För man FÅR inte säga sånt!
ALDRIG får man säga sånt!

Man ska säga fina saker som:
-         Men vilken tur med vädret vi har!
 
Eller kanske berömma det man har i glaset:
-         Vilken underbart god bouqet vinet har!

Det är bra saker att säga. Det är rätt saker att säga.
Sånt som JAG tänker på, det är INTE rätt saker att säga.

Så säg nu för Guds skull inte att jag tänkt nåt sånt.
För sånt som jag tänker på, sånt tänker ingen vettig människa.
Och nej, jag ska inte säga det. Aldrig ska jag säga det, jag lovar.
Men jag kommer att tänka på det hela tiden.

Den där förbjudna meningen, den låg där och rullade på tungan 
och retades förrädiskt med mig hela kvällen. Och när som helst 
så kunde den ju hoppa ut ur munnen på mig. Alldeles av sig själv. 
Det skulle väl ändå inte vara MITT fel?


2 kommentarer:

  1. Jag har oxå tänkt den tanken...tänk om man sa något "olämpligt" någon gång...men man får rulla den på tungan ;)

    Kram AnkiPe

    SvaraRadera
  2. Herregud va roligt vi skulle haft det om vi varit ute! Här rinner det ur truten hela tiden :D /Kram Lotta

    SvaraRadera