tisdag 20 augusti 2013

FuckFacket:



Ja jävlars, vilken känsla det är att ha 
skaffat sig lite dra åt helvetepengar!

Jag fick ett otrevligt mejl från mitt fackförbund om att jag 
riskerade uteslutning för att jag missat att betala deras 
tramsiga summor. 

Ja men uteslut mig då! 
Skiter väl jag i (ni hör ju så barnslig jag kan vara!). 

Jag hade gärna varit medlem om det kom snälla mejl där 
det i lite mjuka ordalag påmindes om att jag hade missat 
(för hur det nu än är så HAR jag ju missat), men som sagt. 
Har man dra åt helvetepengar så har man. 
HAHA! där fick ni på FuckFacket för 
att ni skickar otrevliga hotbrev till mig!

Himlans Gestapometoder de håller på med.

Det här mejlet fick FuckFacket tillbaka av mig när jag var 
som mest irriterad över slika tilltag. Jag skrev inte ens ett 
hej eller så. Nänä, bara pang på rödbetan liksom. 
Omoget? Ja jag vet.



Jaha ja.
Det var ju inte så trevligt att få ett sådant här mejl en solig måndag.

Jag vill inte vara med i ert fackförbund längre.
Om det är så att jag måste betala för... för ja, inte vet jag, 
men för ingenting så får jag väl göra det.

Men om du kan motivera VARFÖR jag skulle betala OCH stanna kvar så får
du gärna göra det. Exakt vad tjänar jag på att vara medlem hos er? 
Jag känner att det var korkat av mig att ansöka om medlemskap 
överhuvudtaget. Jag har tänkt på det en längre tid. 
Och det här not so nice mejlet blev spiken i kistan för min del.

Hälsningar Carola



Kanske får jag anledning att ångra mig senare. 
Men då får jag väl krypa till korset och be på 
mina bara knän då. Det skulle ju i så fall inte vara 
första gången jag fick stå på knä och be om förlåtelse!





1 kommentar: